DERS ADI

: FUTBOL (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STS 2010 FUTBOL (SEÇMELİ) SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ MERT TUNAR

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin,futbolda ısınmanın önemini kavramasını, futbol antrenmanının amaçları, ilkeleri ve çeşitlerinin anlayabilmesini,

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Futbolda ısınmanın önemini anlayabilme ve uygulatabilme
2   Her yaş grubuna yönelik olarak antrenmanın amaçları , ilkeleri ve çeşitlerini anlayabilme
3   Futbolda kullanılan yüklenme yöntemlerini anlayabilme ve uygulatabilme
4   Futbolda maç ve antrenman analizi yaparak her yaş grubuna yönelik olarak branşın gerektirdiği yüklenme yöntemlerini belirleyebilme
5   Yaş gruplarına yönelik olarak antrenman planlaması ve periyodlamasını gerçekleştirebilme
6   Yaş gruplarına yönelik olarak bilimsel testleri uygulayarak, gerekli periyotlamaları gerçekleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Futbol branşına yönelik özel ısınma (teorik) Isınma (pratik)
2 Futbol antrenmanının amaçları, ilkeleri ve çeşitleri(teorik) Isınma (pratik)
3 Biyomotor yetilere giriş ve yüklenme yöntemleri (teorik) Yüklenme yöntemleri (pratik)
4 Futbolda yüklenme yöntemler (teorik) Yüklenme yöntemleri(pratik)
5 Futbolda süratin teorisi (teorik) Futbolda sürat uygulamaları (pratik)
6 Futbolda dayanıklılığın teorisi (teorik) Futbolda dayanıklılık uygulamaları (pratik)
7 Futbolda dayanıklılığın teorisi (teorik) Futbolda dayanıklılık uygulamaları (pratik)
8 Futbolda kuvvetin teorisi (teorik) Futbolda kuvvet uygulamaları (pratik)
9 Futbolda kuvvetin teorisi (teorik) Futbolda kuvvet uygulamaları (pratik)
10 Futbolda koordinatif yetiler (teorik) Futbolda koordinatif yetiler (pratik)
11 Futbolda antrenman planlaması ve periyodlaması (teorik) Futbolda testler (pratik)
12 Dönem proje sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Muratlı S., Çocuk ve Spor, 1997 Ankara 2- Muratlı S., Kalyoncu O., Şahin G., Antrenman ve Müsabaka, 2008 Ankara 3- Bompa T., Antrenman Kuramı ve Yönetimi., 1997, Ankara 4- Reilly T., The Science pf Atheletic Training, 2007, USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mert.tunar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

kısıtlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.134
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.434
ÖK.54
ÖK.634