DERS ADI

: EGZERSİZ BİYOKİMYASI (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEÇ 2002 EGZERSİZ BİYOKİMYASI (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AKSEL ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Organizmada meydana gelen reaksiyonların açıklanması ve egzersizde biyokimyasal süreçlerde meydana gelen değişimlerin incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyolojik membranlar, transport sistemlerini ve enerji sistemlerini bilir
2   Egzersizde hormonal uyumları bilir
3   İmmün sistem fonksiyonlarının egzersiz sürecinde nasıl değişim gösterdiğini bilir
4   Karbonhidrat, lipid ve proteinlerin metabolizmasını ve bu parametrelerin egzersize bağlı değişimlerini bilir
5   Doping konusunda bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Organizmayı oluşturan biyomoleküllerin yapısı
2 Biyolojik membranlar ve transport sistemleri.
3 Enerji metabolizması,Enerji sistemleri ve Biyoenerjetikler /
4 Oksidatif fosforilasyon
5 Karbonhidrat metabolizması ve Egzersiz
6 Lipid metabolizması ve Egzersiz
7 Protein metabolizması ve Egzersiz
8 Ara sınav
9 Nükleik asidler ,Genetik ve egzersiz
10 Kan hücreleri ve egzersiz
11 Doping çeşitleri ve etkileri
12 Final
13 Final
14 İmmün sistem özellikleri ve egzersiz
15 Egzersizde hormonal uyumlar
16 Egzersizde hormonal uyumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-İnsan Biyokimyası ,(Editör T. Onat), K.Emerk,E.Y.Sözmen,Palme Yayıncılık,Ankara,2002 2-Biyokimya, (Editör F.Gürdöl) ,E.Ademoğlu,Nobel Tıp Kitabevleri,İstanbul,2006 3-Exercise Biochemistry, V.Maugois,Human Kinetics,2006 4-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi,N.Akgün,Ege Üniv.Basımevi,1994

6-Exercise and ımmun function,ed.L.H.Goetz,Informa Health Care,1996 7-Genetics of fitness and physical performance,C.Bouchard,R.M.Malina,L.Péruse,Human Kinetics,1997 8-Biochemistry primer for exercise science, M. E.Houston,3.rd.ed.Human Kinetics,2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.) Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir. Sunum, tartışma, Ödev, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBTYO İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa

göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.54