DERS ADI

: ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 3017 ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ MERT TUNAR

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi
Antrenörlük Eğitimi (İÖ)

Dersin Amacı

Özel Eğitim Engelliler için eğitim kavramlarının açıklaması, engellilerin fiziki, sosyal ve psikolojik özellikleri, engellilerin eğitiminde sporun yeri ve etkisi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engellilerde Sporun Tarihçesini bilme
2   Paralimpik Oyunlar Genel Kuralları, Paralimpik Spor Tesislerini inceleyebilme
3   Engelli Tanımlamaları ve Sınıflandırılmalarını yapabilme
4   Engellilerde Egzersiz Eğitiminin Etkileri,ve Fiziksel Uygunluk Programları, Engellilerde Aktiviteleri, Değişik Engel Gruplarında Uygun Spor Aktivitelerini inceleyebilme
5   Engelli Sporcularda Spor Yaralanmaları ve Tedavi Yöntemlerini
6   Özel Olimpiyatları konularını araştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Engellilerde Sporun Tarihçesi
2 Paralimpik Oyunlar Genel Kuralları
3 Paralimpik Spor Tesisleri
4 Engelli Tanımlamaları ve Sınıflandırılması
5 Engellilerde Egzersiz Eğitiminin Etkileri
6 Engelliler İçin Uygun Fiziksel Uygunluk Programları
7 Engellilerde Dans Aktiviteleri
8 Engellilerde atletizm aktiviteleri
9 Değişik Engel Gruplarında Uygun Spor Aktiviteleri
10 Engellilerde yüzme aktiviteleri
11 Engelli Sporcularda Spor Yaralanmaları ve Tedavi Yöntemleri,
12 Engelli Sporcularda Doping, Özel Olimpiyatlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yahya Özsoy-Mehmet Özyürek-Süleyman Eripek, Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Özel Eğitime Giriş , Karatepe Yayınları Ruhi Kılıç, Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı, Cavkaytar, A. ve Diken, İ.H. (2005). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Kök Yayıncılık. Eripek, S. (Editör) (2003) Özel Eğitim. Eskişehir: Ana.Ün.AÖF Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Konrot, A. (2003) "Okulöncesi Dönemde Dil ve Konuşma Sorunları", Çocukta Dil ve Kavram Gelişimi. Özer,D.S.; Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor , Nobel Yayınevi, Ank.2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum, anlatım, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mert.tunar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

kısıtlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.2554
ÖK.355
ÖK.44
ÖK.544
ÖK.64