DERS ADI

: BASKETBOL II (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UDE 1004 BASKETBOL II (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ FIRAT ÖZDALYAN

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Basketbol branşının önemli temel hareketlerinden pas alma ve verme ile top sürmeyi öğretebilme, hataları düzeltebilme ve gelişim grubunda birim antrenman hazırlayabilme becerilerini vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pas alma ve vermenin önemini kavrama ve pas çeşitlerinin basamaklı öğretimini anlayabilme
2   Top sürmenin önemini kavrama, top sürme çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve uygulatabilme
3   Şut atmanın önemini kavrama, şut atmanın çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve uygulatabilme
4   Savunma ve hücum ribauntlarının bir maçın kazanılması veya kaybedilmesindeki önemini kavrama
5   Savunma ve hücum ribauntlarının basamaklı öğretimini anlayabilme, uygulayabilme ve öğretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tek el ile ve Çift el ile Pas alma ve verme
2 Top Sürme Normal (yüksek) top sürme Alçak top sürme
3 Hız değiştirerek top sürme Yön değiştirerek top sürme
4 Önden el değiştirerek top sürme Bacak arasından el değiştirerek top sürme
5 Arkadan el değiştirerek top sürme Revers
6 Şut Atma Sağ el ile turnike atışları
7 Sol el ile turnike atışları
8 Sağ ve Sol turnike atışları, durarak Şut (Serbest Atış)
9 Sıçrayarak Atış (Pas alma sonrası)
10 Sıçrayarak Atış (Top Sürme Sonrası)
11 Sıçrayarak atış Çengel atış
12 Ribaunt, Savunma Ribauntu, Hücum Ribautu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.

Yardımcı kaynaklar:
Hikmet Aracı (2006). Basketbol, Nobel Yayınevi.
Ulaş Kaplan (2010). Basketbol Drill El Kitabı, Nobel Yayınevi.
Yaşar Sevim (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı, Fil Yayınevi.
Dilaver Nebioğlu (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırılmış, VRN Basım Yayın.
Y. Gökhan Yalçın (2006). Çocuk ve Basketbol, Nobel Yayınevi.

Web Siteleri:
Türkiye Basketbol Federasyonu - http://www.tbf.org.tr/
Türkiye Basketbol Ligleri - http://www.tbl.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav teorik, final sınavı ise uygulamalı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ile; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu,
Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı/İZMİR
Ofis Telefonu: +90 232 412 97 23
Elektronik Posta: gamze.ungur@deu.edu.tr
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu,
Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı/İZMİR
Ofis Telefonu: +90 232 412 97 23
Elektronik Posta: gamze.ungur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Maç izleme 3 3 9
Tekniklerin tekrarı 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.135
ÖK.243
ÖK.354
ÖK.435
ÖK.543