DERS ADI

: VOLEYBOL II (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UDE 1014 VOLEYBOL II (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AKSEL ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

İnsan vücudunu oluşturan organ sistemleri, kemikler, eklemler ve kasların tanıtılması ve sportif hareketlerin analizlerinin yapılabilmesi hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Voleybol oyun kurallarını öğrenebilme takım oluşumu ve oyun düzeni, oyun hareketleri- ve maç sırasında yorumlayabilme;
2   Smacın çapraz ve paralel alana- basamaklı öğretimini anlayabilme;
3   Servisin -smaç servis- (çapraz ve paralel alana ) basamaklı öğretimini anlayabilme;
4   Blok tekli, eşli, üçlü- hareketinin basamaklı öğretimini anlayabilme;
5   Pas, manşet, servisin basamaklı öğretiminin öğrenciler tarafından uygulanabilmesi
6   Mini voleybol oyun kurallarını ve antrenman drillerini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Voleybol oyun kuralları takım oluşumu ve oyun düzeni, oyun hareketleri
2 Bir voleybol maçı izleyip oyun kuralları yönünden yorum yapma
3 Çapraz ve paralel alana smacın basamaklı öğretimi
4 Çapraz ve paralel alana servisin basamaklı öğretimi
5 Smaç servisin basamaklı öğretimi
6 Bloğun tekli, eşli, üçlü- basamaklı öğretimi
7 Voleybolu yorumlayan köşe yazısı örneklerinin okunup yorumlanması
8 Planjonun öne, yana, omuz dönüşü, burgu, göğüs üstüne- basamaklı öğretimi
9 Mini voleybol oyun kuralları
10 Mini voleybol antrenman örneklerinin incelenmesi
11 Mini voleybol antrenman örneklerinin incelenmesi
12 Pasın basamaklı öğretiminin öğrenciler tarafından anlatılması ,Manşetin basamaklı öğretiminin öğrenciler tarafından anlatılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Aracı H, Voleybol, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2006
2. American Sport Education Program, Coaching Youth Volleyball, 2008
3. Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4. Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, İstanbul, 1987
5. Shondell D, Reynaud C, Volleyball Coaching Bible, Human Kinetics, 2002
Yardımcı kaynaklar:
TVF Mini Voleybol Resmi oyun Kuralları, http://www.tvf.org.tr
http://www.voleybolum.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBTYO İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Alan/saha çalışması 3 3 9
Arazi çalışması 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.55
ÖK.64