DERS ADI

: YÜZME II (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UDE 1016 YÜZME II (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Sırt üstü ve kurbağalama tekniğin öğretici, geliştirici ve hata düzeltici drillerinin öğretimi, yaş gruplarında gelişim antrenmanlarının programlamaları, sporcu seçiminde uygulanan temel ölçüm metodları

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   sportif yüzmenin evrelerinden adaptasyon ve gelişim evresinin süreçlerini analiz edebilme
2   4 tekniği temel düzeyde öğretme ve Yüzücü olmada alt yapı hazırlığını gerçekleştirebilme becerisi
3   Yaş gruplarına uygun gelişim antrenmanları hazırlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sırtüstü tekniğin öğretimi ve temel drillerin öğrenimi
2 Sırtüstü tekniği geliştirici drillerin öğrenimi ve uygulanması
3 Sırtüstü tekniği geliştirici drillerin öğrenimi ve uygulanması
4 Sırtüstü tekniği geliştirici drillerin öğrenimi ve uygulanması
5 Kurbağalama tekniğin öğretim yöntemleri
6 Kurbağalama tekniğin öğretim yöntemleri
7 Tüm tekniklerde hata düzeltme yöntemleri ve teknik analiz
8 Tüm tekniklerde hata düzeltme yöntemleri ve teknik analiz
9 Yaş gruplarında gelişim antrenmanları hazırlama
10 Yaş gruplarında gelişim antrenmanları hazırlama
11 Yaş gruplarında gelişim antrenmanları hazırlama
12 Yaş gruplarında gelişim antrenmanları hazırlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Ana Kaynak: Ernest W. Maglischo ` Swimming Fastest ` Fourth edition Human Kinetcs 2010 USA
1.Michaels, R.A.: Swimming Technique, Philosophical considerations on intructional and competitive swimming program intensity for younger children, Fall, 1979.
2. Özün, H.: Türkiye'de başarılı yaş grubu yüzücülerinin öğrenim ve gelişimlerinin ilişkisi. Ege Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, İzmir, 1982.
3.Colwin, C.: On swimming: Motivation and Mental Approach, Pelham Books, London, 1969.
4. Whitten p. the complete book of swimming,Toronto 1 etitle 2001.
5. Gökçe, B.: Cumhuriyet Döneminde Çocuk ve Gençlere ait Yasal Düzenlemeler. GSB Yayınları, Ankara, ı sa3.
6. Başaran, LE: Eğitim Psikolojisi: Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri, Gül Yayınları, Ankara, 1974.
7. Eady, R.: Modern swimming and training Techniques, Age-group swimming

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Teorik anlatım ve uygulama (Görsel destekli)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 4 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.134
ÖK.25
ÖK.33