DERS ADI

: BASKETBOL I (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UDT 2003 BASKETBOL I (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ FIRAT ÖZDALYAN

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; günümüz basketbolunda takımlar tarafından en çok tercih edilen adam adama baskılı savunmaların teoride ve uygulamadaki detaylarını vermektir. Ayrıca bölgesel baskılı savunmalar ve kombine savunmaların da teori ve uygulamadaki detaylarını vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Adam adama baskılı savunmaların genel prensiplerini kavrayabilme
2   Adam adama baskılı savunma çeşitlerini uygulayabilme ve basamaklı öğretebilme
3   Bölgesel baskılı savunmaların genel prensiplerin kavrayabilme
4   Bölgesel baskılı savunmaların çeşitlerini uygulayabilme ve basamaklı öğretimini
5   Birleşik (Kombine) savunmaların genel prensiplerini kavrayabilme
6   Kombine savunmaların çeşitlerini uygulayabilme ve öğretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Adam adama baskılı savunmalar genel prensipleri
2 Adam adama baskılı savunmaların uygulama şekilleri Avantaj ve dezavantajları
3 Tam sahada yapılan adam adama baskılı savunma
4 4/3 Sahada yapılan adam adama baskılı savunma
5 Yarı sahada yapılan adam adama baskılı savunma
6 Bölgesel Baskılı Savunmalar Genel Prensipleri
7 Bölgesel baskılı savunmaların uygulama şekilleri Avantaj ve dezavantajları
8 1-2-1-1 Bölgesel baskılı savunma
9 1-2-2 ve 2-2-1 bölgesel baskılı savunmalar
10 1-3-1 ,2-1-2 ve 3-2 bölgesel baskılı savunmalar
11 Kombine Savunmalar Genel Prensipleri, 1-4 (dikdörtgen) kombine savunma
12 1-4 (Baklava) Kombine savunma 2 3 (Üçgen) Kombine savunma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Burrall Paye (1974). The Winning Power of Pressure Defense in Basketball, Parker Pub. Co
Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.

Yardımcı kaynaklar:
Hikmet Aracı (2006). Basketbol, Nobel Yayınevi.
Ulaş Kaplan (2010). Basketbol Drill El Kitabı, Nobel Yayınevi.
Yaşar Sevim (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı, Fil Yayınevi.
Dilaver Nebioğlu (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırılmış, VRN Basım Yayın.

Web Siteleri:
Türkiye Basketbol Federasyonu - http://www.tbf.org.tr/
Türkiye Basketbol Ligleri - http://www.tbl.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav teorik, final sınavı ise uygulamalı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ile; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu,
Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı/İZMİR
Ofis Telefonu: +90 232 412 97 23
Elektronik Posta: gamze.ungur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Maç izleme 5 2 10
Tekniklerin tekrarı 10 2 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.133
ÖK.244
ÖK.355
ÖK.433
ÖK.544
ÖK.655