DERS ADI

: ATLETİZM II (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UDT 2002 ATLETİZM II (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ SEDAT YAPUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, atletizm düz Sürat koşuları, Bayrak Koşuları ve Engelli koşuların teknik kriterleri, oyunsal formda alıştırmaları, teknik öğrenim alıştırmaları, teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmaları yarışma kuralları ve organizasyonu konularında bilgilenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşuların genel yapısını kavrayabilme,
2   Öğretim araç-gereçleri tanımlayabilme
3   Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşularında yeteneği olan çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesi konusunda bilgi edinebilme.
4   Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları, Engelli Koşuların öğrenim alıştırmalarını, teknik geliştirici ve pekiştirici alıştırmalarını beceri haline getirebilme
5   Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşuların temel yarışma kurallarını kavrayabilme,
6   Düz Sürat koşuları, Bayrak koşuları ve Engelli Koşuların Yarışma Organizasyonları konularında bilgi edinebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 800m. ve 1500m. koşu formatı ve dayanıklılık çalışması
2 3000m. ve 5000m. koşu çalışması. dayanıklılık çalışması
3 yüksek atlama çalışması
4 yüksek atlama teknik (binme, fosbury flop and others) çalışması
5 sırıkla yüksek atlama çalışması
6 sırıkla yüksek atlama teknik ( yaklaşma koşusu, saplama, sıçrama ve düşüş) çalışması
7 4x100 ve 4x400 Bayrak koşularının teknik kriterleri, Yarışma kuralları ve organizasyonu - 4x100 ve 4x400 Bayrak koşularının oyunsal formda alıştırmaları
8 Çekiç atma
9 Üç adım uzun atlama
10 Üç adım atlama teknik (koşu, sıçrama ve kayma) çalışması
11 test: çekiç atma ve üç adım uzun atlama
12 test: 800m. ve 3000m. koşu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kaynak Kitapları
Carr G.A. Fundamentals of Track and Field Leisure Press (1991)
IAAF Atletizm Yarışma Kuralları , Atletizm Federasyonu (2009)
İşler M, Okullarda Atletizm , Milli Eğitim Basımevi (1985)
Jonath U. et.all., Lauftraining , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)
Jonath U. et.all., Leichtathletik 1, Laufen und Springen , Rowohlt, Tausend (1981)
Kruber D., Tiefstart Hürdenlauf , Verlag Hofmann Schorndorf (1981)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBTYO İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 24 24
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 8 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.554
ÖK.654