DERS ADI

: NÖROBİYOLOJİNİN TEMELLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3036 NÖROBİYOLOJİNİN TEMELLERİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Dersin amacı, nörobiyolojik kavramlara temel bir giriş yaparak, sinir sisteminin embriyonik gelişimini evrimsel bir bakış açısıyla tanıtmak, memeli nöroanatomisini karşılaştırmalı perspektif ile göstermektir. Nöronlar ve nöronların diğer hücre tiplerinden nasıl farklılaştığı; nöronların birbiri ile nasıl konuştuğu ve başta duyu sistemleri örnekleminde olmak üzere nasıl organize oldukları konusunda bilgiler vermek amaçlanmaktadır. Tüm bu bilgiler ışığında psikiyatrik ve nörolojik rahatsızlıklar, ağrı kavramı, cinsiyet farklılıkları ve uyku üzerine tartışmalar gerçekleştirerek nörobiyolojinin araştırma konuları hakkında basit düzeyde bilgiler aktarmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Merkezi sinir sistemini ve mss organizasyonunu temel düzeyde tanımlayabilmek
2   Beynin yapısını ve işleyişini tanımlayabilmek
3   Beynin embriyonik gelişimini açıklayabilmek,
4   Memeli türleri arasındaki sinir sistemi karşılaştırmasını yapabilmek
5   Ağrı, uyku gibi nörobiyolojik başlıklar hakkında giriş seviyesinde bilgilere sahip olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı, içerik ve gereklerle ilgili bilgilendirme, kaynakların gözden geçirilmesi
2 Temelden uca, uçtan temele sinir sistemi organizasyonu
3 Dinlenme (Zar) potansiyeli, Aksiyon potansiyeli, Zar geçirgenliğ
4 Aksiyon potansiyelinin iyonik değerlendirmesi / Sinyallerin dağılması
5 Kanallar ve taşıyıcılar, sinaptik iletim, Nörotransmitterlar ve reseptörler,
6 Sinir yolları ve sinir yollarında modifikasyonlar
7 Vize
8 Duyu sistemi, İşitsel Sistem, vestibüler sistemi, kimyasal duyular
9 Ağrı
10 Uyku, Korteks ve bilişsel durum
11 Embriyonik sinir sistemi gelişim
12 Sinaptik esneklik ve gelişim
13 Cinsiyet ve beyin. Cinsiyet özellikleri
14 Sinir sisteminde tamir mekanizmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Soru-Yanıt
4. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize: %40
Final: %60

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ödev, ara sınav ve finalde kopya ve intihal girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 8 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555544
ÖK.255554543
ÖK.355455444
ÖK.455545544
ÖK.555445553