Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, DSM-5'te sınıflanan psikiyatrik bozukluklara özgü tanı kriterlerinin, ayrıştırıcı tanıların, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerin, tedavi yaklaşımlarının ve çeşitli vaka örneklerinin incelenmesidir. Ders kapsamında Şizofreni açılımı kapsamında ve psikozla giden diğer bozukluklar; Çözülme (Dissosiyasyon) bozuklukları; Bedensel belirti bozuklukları ve ilişkili bozukluklar; Beslenme ve yeme bozuklukları; Dışa atım bozuklukları; Cinsel işlev bozuklukları; Cinsel kimliğinden yakınma; Cinsel sapkınlık (parafili) bozuklukları; Yıkıcı bozukluklar, dürtü denetimi ve davranım bozuklukları; Madde ile ilişkili bozukluklar ve bağımlılık bozuklukları; Kişilik bozuklukları ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G. C., & Neale, J. M. (2015). Anormal psikolojisi. (M. Şahin, Çev. Ed.). İstanbul: Nobel Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2014.) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-5: Ara sınav, dönem ödevi/raporu, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esin.yilmaz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|