DERS ADI

: PSİKOLOJİDE MESLEKİ ETİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4002 PSİKOLOJİDE MESLEKİ ETİK ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, psikolojinin alt alanlarındaki uygulama ve aktivitelerde psikologların rolü, görev ve sorumluluklarının gözden geçirilmesi, mesleki uygulamalarda karşılaşılan olası etik ikilemler ve çözüm yollarının incelenmesi, uluslararası ve ülkemizdeki etik yönetmelikler ve etik ilke ve kuralların tartışılması ve etik karar verme sürecinin örneklendirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alanındaki mesleki etik ilkeleri kavrayabilmesi,
2   Etik ilkeleri çeşitli mesleki alanlardaki uygulama alanları için örneklendirebilmesi
3   Alt alanlara ve uygulamalara özel etik kuralları tartışabilmesi
4   Farklı etik ikilem yönelik çözüm üretebilmesi
5   Etik ihlaller ve olası diğer durumlar için eylem planı oluşturabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, Mesleki etiğin tanımı
2 Amerikan Psikologlar Birliği Etik Yönetmeliği
3 Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği
4 Psikologun görev ve sorumlulukları
5 Etik karar verme süreci
6 Mesleki yeterlik ve sınırlar bağlamında etik
7 Bilimsel araştırmalarda etik ilkeler
8 Psikoterapide ve psikolojik değerlendirmede etik
9 Endüstri ve örgüt psikolojisinde etik
10 Eğitim alanında etik
11 Riskli davranışlarda etik
12 Örnek etik ikilem ve çözüm sunumları
13 Örnek etik ikilem ve çözüm sunumları
14 Örnek etik ikilem ve çözüm sunumları ve gözden geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Knapp, S. J., & Vandecreek, L. D. (2010). Psikologlar İçin Mesleki Etik. Ankara: Mentis Yayıncılık.
Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği (2004). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar (2002). Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
Ford, G. G. (2000). Ethical Reasoning In The Mental Health Professions. New York: CRC Press.
Bersoff, D. N. (2006). Ethical Conflicts In Psychology. Washignton: American Psychological Association.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

orcun.yorulmaz@deu.edu.tr
esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14555
ÖK.25455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455