DERS ADI

: ÖNYARGILARIN PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4019 ÖNYARGILARIN PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SERAP AKFIRAT

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Cinsiyetçilik, ırkçılık gibi örnekler üzerinden ayrımcılık ve önyargının psikolojik temellerinin sunulması; sömürü ve baskının çalışılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Önyargı ve ayrımcılığın psikolojik temellerini kavrar
2   Önyargı ve ayrımcılık psikolojisinin tarihsel geçmişi hakkında bilgi sahibi olur
3   Önyargı üzerine çağdaş kuramları bilir
4   Kuramsal yaklaşımlarla günlük önyargı ve ayrımcılık pratikleri arasındaki bağlantıyı kurar
5   Önyargının psikolojik temellerinin farkında olan biri olarak, günlük önyargı ve ayrımcılık pratiklerine çözüm önerir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Tarihsel yaklaşımlar
3 Çağdaş kuramlar
4 Çağdaş kuramlar
5 Cinsiyetçilik
6 Sınıf ayrımcılığı
7 Irkçılık
8 Dinsel ayrımcılık
9 Çokkültürlülük
10 Önyargı ve ayrımcılığın önlenmesi
11 Önyargı ve ayrımcılığın önlenmesi
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Genel Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sherif, Muzafer; Harvey, O. J.; White, B. Jack; Hood, William R.; Sherif, Carolyn W.
(1988). The Robbers Cave Experiment: Intergroup Conflict and Cooperation. Middletown,
Connecticut: Wesleyan University Press. ISBN 978-0-8195-6194-7
Allport, Gordon (1979). The Nature of Prejudice. Perseus Books Publishing
Pettigrew, Thomas F.; Tropp, Linda R. (2008). "How does intergroup contact reduce
prejudice Meta-analytic tests of three mediators". European Journal of Social
Psychology 38 (6): 922 934
Tajfel, H. (1982). Social identity and intergroup relations. Cambridge: Cambridge
University
Sidanius, Jim; Pratto, Felicia; Bobo, Lawrence (1996). "Racism, conservatism,
Affirmative Action, and intellectual sophistication: A matter of principled
conservatism or group dominance ". Journal of Personality and Social Psychology 70 (3):
476 90.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize, final, sunum

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1545445555
ÖK.2544445555
ÖK.3544445555
ÖK.454545555
ÖK.554545555