DERS ADI

: 18. YÜZYIL DEVLET VE TOPLUM KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 5040 18. YÜZYIL DEVLET VE TOPLUM KURAMLARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DOĞAN GÖÇMEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Amacı

18. yüzyıl toplum ve devlet kuramlarını belli başlı temsilcilerinin orijinal eserlerini temel alarak tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   18. yüzyıl toplum ve devlet kuramını toplum ve develet kuramları tarihinde nereye koyacağını bilir.
2   18. yüzyıl toplum ve devlet kuramının temel konularını yakalar.
3   18. yüzyıl toplum ve devlet kuramları arasındaki temel farkları ve iç tartışmaları ortaya koyar.
4   18. yüzyıl toplum ve devlet kuramcıları arasında varolan "toplum sözleşmecileri" ve "tarihçi okul" arasındaki temel yöntemsel farkı tartışır.
5   Toplum ve devlet kuramında tarihsel okulun kendi içindeki farkları ve ayrımları bilir.
6   18. yüzyıl toplum ve devlet kuramında tarihsel okulun teorik köklerini yakalar.
7   Montesquieu'nün tarihsel okul içindeki yerini kavrar.
8   Montesquieu'nün "Yasaların Ruhu" adlı eserinin yapısını ve genel kavramlarını bilir.
9   Hume'un siyaset kuramını bilimselleştirme talebinin tarihsel okul için ne anlama geldiğini gösterir.
10   Adam Smith'in toplum ve devlet kuramını modern toplumun bir sistemi olarak önerildiğini anlar.
11   Adam Smith ile David Hume arasındaki toplumun ve devletin nasıl kuramsallaştırılacağı üzerine olan tartışmayı ortaya koyar.
12   Adam Ferguson'un sivil tolumun tarihine kuramsal yaklaşımını kavrar.
13   Adam Ferguson ve Adam Smith arasındaki tartışmayı ortaya koyar.
14   Hegel'in tarihsel okulun kuramlarından nasıl bir sentez yaratmaya çalıştığını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Montesquieu
2 Montesquieu
3 Montesquieu
4 David Hume
5 David Hume
6 David Hume
7 Adam Smith
8 Adam Smith
9 Adam Smith
10 Adam Ferguson
11 Adam Ferguson
12 Adam Ferguson
13 Hegel
14 Hegel

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Montesquieu, The spirit of Laws, Cambeidge University Press, Cambridge, 1989.
Hume, D., A Treatise of Human Nature, Oxford University Press, Oxford, 1978.
Smith, A., Lectures on Jurisprudence, Liberty Fund, Indianapolis, 1982.
Smith, A., Millerlerin Zenginliği, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2010.
Ferguson, A., An Essay on the History of Civil Society, Cambridge University Press, Cambridge, 2001.
Hegel, G.W:F., Grundlinien der Philosophie des Rechts, Suhrkamp, Frankfurt am Main, 1970.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize ve final sınavları.

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders oturumlarının en az yüzde 70'ine katılma zorunluluğu.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Doğan Göçmen
0 232 301 94 04
dogan.gocmen@deu.edu.tr
http://dogangocmen.wordpress.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri 15.00-17.00 arası.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 6 6
Kitap Okuma 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.2
ÖK.35554
ÖK.445335
ÖK.54
ÖK.645455
ÖK.755
ÖK.835
ÖK.955555
ÖK.10
ÖK.1155555
ÖK.125
ÖK.135555
ÖK.14544445