DERS ADI

: ÜTOPYA VE DİSTOPYA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 5046 ÜTOPYA VE DİSTOPYA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ütopya ve distopya yapıtlarını felsefi bakımdan incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ütopik ve distopik yaklaşımların temel kavramlarını kavrar.
2   Ütopik ve distopik yaklaşımların temel sorularını kavrar.
3   Ütopik ve distopik yaklaşımların temel sorunlarını kavrar.
4   Ütopik ve distopik yaklaşımların felsefedeki diğer yaklaşımlardan farkını bilir.
5   Ütopik ve distopik yaklaşımları diğer felsefi yaklaşımlarla karşılaştırarak analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ütopyanın felsefi önemi ve ütopyalar Arthur Koestler ve Gün Ortasında Karanlık
2 Distopyanın felsefi önemi ve distopyalar Ray Bradbury ve Fahreneit 451
3 Platon ve Devlet H. G. Wells ve Zaman Makinasi
4 More ve Ütopya Jack London ve Demir Ökçe
5 Bacon ve Yeni Atlantis
6 Campanella ve Güneş Devleti
7 Aldous Huxley ve Cesur Yeni Dünya
8 Ara Sınav
9 Yevgeni İvanoviç Zamyatin ve Biz
10 George Orwell ve 1984

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Platon (1988) Devlet, çev. Eyüboğlu & M. Ali Cimcoz, İstanbul: Remzi Kitabevi
More, Thomas (2004) Utopia, ceç. Vedat Günyol, Sabahattin Eyüboğlu, Mina Urgan. İstanbul İşbankası Kültür Yayınları.
Bacon, Francis (2008) Yeni Atlantis, çev. Çiğdem Dürüşken, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Campanella, Thoma (2008) Güneş Ülkesi, çev. Çiğdem Dürüşken, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Morris, William (1905) News from Nowhere, or An epoch of Rest, Being Some Chapters from A Utopian Romance, London: Longmans Green, and Co.
Huhxley, Aldous (2017) Cesur Yeni Dünya, çev. Ümit Tosun, sunuş: Margaret Artwood, sonsöz: David Bradshaw, İstanbul: İthaki Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Ders
2- Tartışma
3- Soru - Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: Arasınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2- Arasınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

metin.bal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 1 12 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15354354
ÖK.245545
ÖK.3545535
ÖK.455455
ÖK.55345455