DERS ADI

: KÜRESEL E-TİCARET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİŞ 5014 KÜRESEL E-TİCARET SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Dış Ticaret Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Dış Ticaret Yüksek Lisans

Dersin Amacı

E-ticaretteki küresel genişleme işletmelere dünya çapında büyüme fırsatları yaratmaktadır. Bu dersin temel amacı küresel e-ticaret uygulamalarının rolü hakkında gelişmiş düzeyde bilgi vermektir. Daha spesifik olarak, bu ders küresel online tüketici davranışı, e-ticaretin kavramsal altyapısı, ve uluslararası e-ticaret araç ve uygulamaları konusunda bilgi ve analitik beceri sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler; etik değerleri de göz önüne alarak internet, bilgi teknolojileri ve bunların iş hayatındaki kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olmalılar ve bunların tüketicilere, işletmelere, pazarlamacılara ve topluma olan fayda ve zararlarını açıklayabilmelidirler.
2   Öğrenciler, e-ticaret karakteristiklerini ve farklılıklarını belirleyebilmek için internet tüketicisi işletme ve tüketici pazarındaki davranışlarını anlayabilmelidirler
3   Öğrenciler, genel bir e-iş modeli oluşturabilmek için e-iş stratejisi ve planıyla ilgili kavramları belirleyebilmelidir.
4   Öğrenciler, kendi e-iş ve ticaret planını takım halinde yazılı ve sözlü olarak sunmak için sorumluluk alabilmeli ve kısıtlamaları yönetebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 E-Ticarete Giriş
2 E-İş Çevresi, Gizlilik, Güvenlik ile İlgili Konular, Yasal Düzenlemeler
3 Online Tüketici Davranışı (B2B B2C pazarlar için)
4 Web Üzerinden Satış: Kar Modeller, E- Pazar Yerleri
5 B2B Aktiviteler: Etkinliği Arttırma ve Maliyetleri Azaltma, B2C-B2B Tedarik Zinciri Yönetimi
6 E-İş Stratejisi ve Planlama (B2B B2C pazarlar için)
7 Araştırma, Konumlandırma ve Ölçümleme
8 Vize
9 Ürün ve Fiyatlandırma (B2B B2C pazarlar için)
10 E-iş İletişimi (B2B B2C pazarlar için)
11 Web Sitesi Tasarımı (B2B B2C pazarlar için) Web Sitelerinin standardizasyon ve Adaptasyonu
12 Ülke Temelli E-iş ve Ticaret Analizi
13 Uluslararası E-İş Uygulamaları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Laudon, Kenneth and Traver, Carol Guercio (2010), E-Commerce, 6/E, New Jersey: Prentice Hall
Strauss, Judy and Frost, Raymond, (2009), E-Marketing, New Jersey: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, sınıf içi tartışmalar, işitsel-görsel teknikler, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci internet, bilgi teknolojisini açıklayacak ve bunların e-işletmecilikte uygulanmasını yorumlayacak ve sınıfta etik bir şekilde tartışacaktır.
2. Öğrenci ilgili istatistik verilerini toplayacak, analiz edecek ve yorumlayacak ve B2B ve B2C pazarlarındaki online tüketici davranışı literatürünü gözden geçirecektir.
3. Öğrenci grup arkadaşları ile birlikte e-iş ve ticaret stratejileri oluşturup derste sunacaktır.
4. Öğrenci seçtiği konulara araştırma yöntemleri uygulayarak bunları effektif bir biçimde yazılı ve sözlü sunum tekniklerine uygun bir biçimde derste sunacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse devam % 70 oranında zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Zamanında teslim edilmeyen ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr, selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Ödev hazırlama 3 20 60
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 13 13
Final sınavına hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.233
ÖK.35
ÖK.453