DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE PAZAR ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİŞ 5015 ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE PAZAR ANALİZİ ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Dış Ticaret Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR CANAN MADRAN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Dış Ticaret Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders uluslararası pazarlar çerçevesinde pazarlama stratejileri ve yönetimi konularına odaklanmaktadır. Bu dersin temel amacı, lisansüstü öğrencilerinin uluslararası pazarlama temel kavram ve stratejileri konusunda bilgilerini ve uluslararası pazarlama çevresine ilişkin yönetimsel anlayışlarını geliştirmektir. Aynı zamanda bu ders öğrencilere gerçek bir pazar analizi hazırlanması projesi kapsamında öğrencilerin karar verme, uygulama ve analitik düşünme becerilerini de geliştirmeye yardımcı olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, ulusal, uluslararası ve küresel pazarlama kavramları temel farkları anlayabilmelidir.
2   Öğrenciler hedef pazarı anlayabilmek için pazar analizi hazırlayabilmelidir
3   Öğrenciler, uluslararası pazarlama stratejileri konusunda bilgilerini gösterebilmelidir.
4   Öğrenciler, uluslararası pazarlamayla ilgili zorlukları nasıl aşmaları gerektiğini öğrenmek için uluslararası pazarlama problemlerini belirleyebilmeli ve çözmek için strateji geliştirebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2 Uluslararası Pazarlama Çevresi
3 Uluslararası Pazarlama Çevresi
4 Pazar Seçimi, Uluslararası Pazar Araştırması, Yapısal Endüstri Analizi
5 Rekabet Analizi
6 Vize Sınavı
7 Küresel Pazar Bölümlendirme
8 Uluslararası Pazarlama Stratejileri
9 Uluslararası Pazarlama Stratejileri
10 Uluslararası Pazarlama Stratejileri
11 Uluslararası Pazarlama Stratejileri
12 Uluslararası Pazarlama Stratejileri
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Warren J. Keegan and Mark S. Green (2011), Global Marketing, Sixth Edition, New Jersey: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, sınıf içi tartışmalar, işitsel-görsel teknikler, örnek olay çalışması, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci ödevleri ve örnek olayları tartışmaya hazırlanacaktır.
2. Öğrenci uluslararası pazarlama çevresini anlayacak, uluslararası Pazar bölümlendirmesi, uluslararası pazarlama stratejileri ve durum ve dinamikleir vize ve final sınavlarında yorumlayacaktır.
3. Öğrenci uluslararası pazarları analiz edecek ve karşılaştıracaktır.
4. Öğrenci seçilen ürün/hizmetli ve ülkeler doğrultusunda Pazar analizi hazırlayacaktır. Öğrenci yazılı ve sözlü bir biçimde sunum tekniklerine uygun olarak hazırladığı Pazar analizinin sunumunu yapacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse devam % 70 oranında zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Zamanında teslim edilmeyen ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burcu.ilter@deu.edu.tr, ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 30 30
Ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 6 6
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.133
ÖK.244
ÖK.3323
ÖK.43433