DERS ADI

: ÇEVRESEL GRAFİK TASARIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 4021 ÇEVRESEL GRAFİK TASARIM SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Grafik tasarımı belli bir kavramsal amaç dahilinde kullanabilmek ve açık-kapalı mekanlarda yer alan yön bilgisini yönetebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Grafik tasarıma daha geniş bir çerçeveden bakabilmesi,
2   İletişim amaçlı grafik çalışmaların gelişimi inceleyibilmesi,
3   Aynı anda hem pasif hem de son derece aktif çalışmalar yönetebilmesi,
4   Yönlendirme ve işaretleme tasarımındaki genel ilkeleri tanıması ve kullanabilmesi,
5   Yönlendirme stratejisi üzerine bilgi sahibi olması,
6   Başarılı ve yüksek düzeyli tasarımlar üretebilmesi,
7   Arayüz ve strateji uyumunundan bilinçli yararlanabilmesi,
8   Kurumsal grafikler üzerine uygulamalar yapabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevresel Grafik Tasarım. Tarihsel Gelişim, Türler (Seminer)
2 Çevresel Grafik Tasarıma Giriş. Kurumsal Grafikler ve Yer İmleri (Seminer)
3 Proje 01: Kent İçin Yer İmleri (Seminer)
4 Proje 01: Mekan ve Konu Araştırma Önerileri (Seminer)
5 Proje 01: Görselleştirme Önerileri
6 Proje 01: Sunuş ve Kritik
7 Proje 02: Yönlendirme ve İşaretleme Tasarımına Giriş (Seminer)
8 Proje 02: Mekan Seçimi ve Yönlendirme Stratejisi (Seminer)
9 Proje 02: İşleyiş Kurgusu
10 Proje 02: Görsel Arayüz Tasarımı (Seminer)
11 Proje 02: Görsel Arayüz Tasarımı Eskizleri
12 Proje 02: Plan Üzerinde Strateji ve Arayüz Çalışması (Seminer)
13 Proje 02: Sunum Kritiği ve Yorumlar (Seminer)
14 Ders sonu gözden geçirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

What is Exhibition Design , Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger
Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte
Wayfinding and Signage Design, Chris Calori
Wayshowing, Per Mollerup
Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong
Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı (seminer), Projenin Atölyede sunumu ve üzerinde tartışılması, Atölyede içi ve dışı zamanda eskiz çalışmaları, Atölyede proje takibi ve tartışmalar, Projenin fiziksel sunumu ve anlatımı, Proje üzerine kritikler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Güçlü Eskizleme, Projeye Uygunluk, Yaratıcı Fikir, Başarılı Uygulama, Doğru Sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar üretmesi beklenmektedir. Herhangi bir biçimde bir başka çalışmadan doğrudan esinlenme, bire bir yararlanma, bir benzerini üretme ve hatta bir başkasına yaptırtma gibi durumlar kesinlikle arzulanmamaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-Posta: tugcan.guler@deu.edu.tr
Ofis Tel: (232) 412 9168

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatine ek olarak önceden randevu almak kaydıyla cuma sabah saat 09:00 - 10.30 saatleri arasında görüşme yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Tasarım Projesi 3 20 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111111111111111
ÖK.2111111111111111
ÖK.3111111111111111
ÖK.4111111111111111
ÖK.5111111111111111
ÖK.6111111111111111
ÖK.7111111111111111
ÖK.8111111111111111