DERS ADI

: İKİ BOYUTLU ANİMASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 4031 İKİ BOYUTLU ANİMASYON SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ ENGİN DOĞAN

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Ders, öğrencilerin illüstrasyonlarında, baskılarında ya da diğer grafik uygulamalarında kullanabilecekleri özgün ve uygun tipografiyi oluşturabilmeyi amaç edinmiştir. Bu doğrultuda yapılacak olan çalışmaların projelerinin öğrenciler tarafından yapılandırması amaçlanmaktadır. Öğrenciler yöntem , materyal ve sunum açısından serbest bırakılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahip olduğu bilgi ve becerileri yeni yönelim ve yöntemlerle birleştirip tasarım yönetiminde yaratıcı bir şekilde kullanabilmesi
2   Yazılım ve Malzeme bilgisine hakim olması ve günceli takip ederek bu bilgileri geliştirebilmesi ve doğru alanlarla ilişkilendirebilmesi
3   Projelerin beklenmedik ve yaratıcı bir sunumu olması
4   Tasarımın temel ilkelerinin dışında özgür bir ifadeye ulaşabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İllustratif Tipografinin örnekler üzerinden öğrencilere aktarılması. Proje 1: Kamusal Alandan Yazı Örnekleri ve Uygulama Proje Brief inin verilmesi ve örnekler üzerinden projenin irdelemesi.
2 Örneklerin toplanması, incelenmesi ve kritik.
3 Öğrencinin üzerinde çalışmak istediği projenin belirlenmesi, eskiz ve kritik.
4 Eskiz ve kritik.
5 Sunum ve Jüri.
6 Proje 2: İnisiyal Harf Tasarımı ve Metin İçinde Kullanım Uygulaması Proje Brief inin verilmesi ve örnekler üzerinden projenin irdelemesi.
7 Örneklerin toplanması, incelenmesi ve kritik.
8 Öğrencinin üzerinde çalışmak istediği projenin belirlenmesi, eskiz ve kritik.
9 Eskiz ve kritik.
10 Sunum ve Jüri.
11 Proje 3: Ticari Bir Kuruluş İçin İllüstratif Tipografi Uygulaması Proje Brief inin verilmesi ve örnekler üzerinden projenin irdelemesi.
12 Örneklerin toplanması, incelenmesi ve kritik.
13 Öğrencinin üzerinde çalışmak istediği projenin belirlenmesi, eskiz ve kritik.
14 Eskiz ve kritik.
15 Sunum ve Jüri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

DOH, Jenny, Creative Lettering: Techniques & Tips from Top Artists, Lark Crafts, 2013
PERRY, Michael, Hand Job: A Catalog of Type, Princeton Architectural Press, 2007
KLANTEN, MIDDENDROP, HELLIGE, Hand to Type: Scripts, Hand-Lettring and Calligraphy, Gestalten, 2012
GREGORY, Emily, Little Bokk of Lettering, Chronicle Books, 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. H. Yakup ÖZTUNA
yakup.oztuna@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ders dışı görüşme 12 0,5 12
Sunum Hazırlama 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111111111111111
ÖK.2111111111111111
ÖK.3111111111111111
ÖK.4111111111111111