DERS ADI

: UYUŞMAZLIK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 7041 UYUŞMAZLIK YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Tezsiz Yüksek Lisans(İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMİLE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Tezsiz Yüksek Lisans(İ.Ö)

Dersin Amacı

Yaşamsal süreçlerde temel uyuşmazlıkların nedenlerini saptamak, çözüm alternatiflerinin farkında olmak ve müzakere temeline dayalı çözüm yollarından biri olan arabuluculuk kullanma becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çatışma olgusunu ve nedenlerini öğrenebilme
2   Çatışma yönetimini öğrenebilme
3   Uzlaşmanın ön koşulu olarak empati kurabilme
4   Duygu ve öfke yönetimini başarabilme
5   Stres yönetimini gerçekleştirebilme
6   Müzakere becerisi kazanabilme
7   Farklı seviyelerde arauluculuk yapma becerisini kazanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çatışma Kavramı ve Çatışma Nedenleri
2 Çatışma Türleri
3 Çatışma Yaklaşımları, Çatışma Süreci ve Çatışmanın Yararları/Zararları
4 Çatışa Çözüm Modelleri ve Çatışma Çözüm Stilleri
5 Çatışma Yönetimi ve İletişim
6 Çatışma Yönetimi ve Sözsüz İletişim
7 Çatışma Yönetimi ve Stres Yönetimi
8 Vize Sınavı
9 Çatışma Yönetiminde Duygu ve Öfke Yönetimi
10 Çatışma Yönetiminde Yapıcı ve Barışçıl İlişkiler için Müzakere
11 Çatışma Yönetiminde Yapıcı ve Barışçıl İlişkiler için Müzakere
12 Tarafsız Üçüncü Kişinin Desteği ile Çatışma Çözümü:Arabuluculuk
13 Arabuluculuk Süreci
14 Arabulculuk Süreci ve Sonuçarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Emin Karip, Çatıma Yönetimi, Pegem Yayıncılık, İstanbul, 2013
Mehtap Kayaoğlu, Öfke Kontrolü, Nesil Yayınları, 2012
Muzaffer Tercan Yılmaz, Uyuşmazlık Analizi ve Çözümü: İnsan Uyuşmazlıklarının Kaynakları ve Çözüm Paradigmaları, Nobel Yayınevi, 2006
Acar Baltaş ve Zuhal Baltaş, Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları, Remzi Kitabevi, 2005
Joseph P. Folger, Marshall Scott Poole ve Randall K. Stutman, Çatışma Yönetimi - İnsan İlişkilerinde, Gruplarda ve Örgütlerde Çatışmayı Yönetme Stratejileri(Çeviri: Füsun Akkoyun), Nobel, 2013

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Teorik anlatım
2. Seminer çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı, yarıyıl içi çalışma ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-mail: cemile.gurcay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.144
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.454
ÖK.555
ÖK.6
ÖK.7