DERS ADI

: BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI PSİKOTERAPİ UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5034 BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI PSİKOTERAPİ UYGULAMALARI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ORÇUN YORULMAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özellikle yetişkinlerde gözlenen duygudurum bozukluları, somataform bozuklukları, yeme bozuklukları, kişilik bozuklukları, şizofreni ve diğer psikotik bozuklukların olgusal özellikleri ile birlikte bilişsel-davranışçı terapi (BDT) doğrultusunda bu hastalıkların ortaya çıkma ve devam etme mekanizmalarını incelemek ve psikoterapisinde kullanılan teknik ve becerilerin kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belirli psikopatolojilerin olgusal özelliklerini tanımlayabilmesi
2   BDT nin belirli psikopatolojilere yönelik modellerini açıklayabilmesi
3   BDT nin belirli psikopatolojilerine yönelik psikoterapi teknik ve becerilerini kavrayabilmesi
4   Teknik ve becerileri örnek vakalara uyarlayabilmesi, canlandırabilmesi
5   İgili literatürü tarayarak kritik kavramları ve araştırma bulgularını tartışabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, gereklerin ve kaynakların açıklanması
2 Majör depresif bozukluğun olgusal özellikleri
3 Majör depresif bozukluğun BDT si
4 Bipolar bozukluğun olgusal özellikleri
5 Bipolar bozukluğun BDT si
6 Yeme bozukluklarının olgusal özellikleri
7 Yeme bozukluklarının BDT si
8 Cinsel işlev bozukluklarının olgusal özellikleri
9 Cinsel işlev bozukluklarının BDT si
10 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklarının olgusal özellikleri
11 Şizofreni ve diğer psikotik bozuklukların BDT si
12 Kişilik bozukluklarının olgusal özellikleri
13 Kişilik bozukluklarının BDT si
14 Gözden geçirme ve literatür derleme sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Beck, A., T., Freeman, A., & Davis, D., D. (2004). Cognitive Therapy of Personality Disorders. New York: The Guilford Press.
Beck, A. T., Rector, N., A., Stolar, N., & Grant, P. (2009). Schizophrenia: Cognitive Theory, Research, and Therapy. New York: The Guilford Press.
Basco, M., R., & Rush, J., A. (2005). Cognitive-Behavioral Therapy for Bipolar Disorder. New York: The Guilford Press.
Davidson, K. (2008). Cognitive Therapy for Personality Disorders. New York: Routledge.
Fairburn, C. G. (2008). Cognitive Behavior Therapy and Eating Disorders. New York: The Guilford Press.
Grilo, C. M., & Mitchell, J. E. (2010). The Treatment of Eating Disorders. New York: The Guilford Press.
Leahy, R. L. (2006). Contemporary Cognitive Therapy. New York: The Guilford Press.
Maine, M., Mcgilley, M. G., & Bunnell, D. W. (2010). Treatment of Eating Disorders. Oxford: Elsevier s Science & Technology.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Literatür derlemesi
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 4-5: Dönem ödevi/raporu ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

orcun.yorulmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14.30-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 26 26
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555