DERS ADI

: HİZMET KALİTESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UKY 8010 HİZMET KALİTESİ ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kalite Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HİLMİ YÜKSEL

Dersi Alan Birimler

Kalite Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere, hizmet işletmelerinin kalitesinin değerlendirilmesinde ve ölçülmesinde
kullanılan yöntemleri tanıtmak ve hizmet çıktılarının kalitesinin artırılması ve
hizmet süreçlerinin verimliğinin yükseltilmesi için kullanılan araçları ve yöntemleri
kullanma becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hizmet süreçlerinin temel karakteristiklerini hizmet kalitesini etkileyen
2   Hizmet kalitesinin ölçülmesinde kullanılan yöntemleri anlama
3   Hizmet kalitesinin ölçülmesi ve değerlendirilmesini gerçekleştirebilme
4   Hizmet kalitesinin artırılmasında kullanılan yaklaşımları anlama ve uygulayabilme
5   Hizmet süreçlerinin kalitesinin ve verimliliğinin artırılması için öneriler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hizmetlerin temel özellikleri
2 Hizmet kalitesi, hizmet kalitesini etkileyen faktörler
3 Hizmet kalitesinin boyutları, hizmet kalitesinin ölçülmesi
4 Servqual yöntemi ve sonuçların analizinde kullanılabilecek istatistiksel analizler
5 Servqual yöntemi ve sonuçların analizinde kullanılabilecek istatistiksel analizler
6 Servqual yöntemi ile ilişkin örneklerin incelenmesi
7 Servperf yöntemi ve servperf yöntemi ile ilişkin örneklerin incelenmesi
8 Yalın düşünce ilkeleri ve hizmet işletmelerinde yalın düşünce
9 Hizmet işletmelerinde yalın üretim tekniklerine ilişkin uygulamalar
10 Altı sigma ve hizmet işletmelerinde altı sigma
11 Hizmet işletmelerinde altı sigma uygulamaları
12 Hizmet işletmelerinde kalite geliştirme tekniklerinin uygulanması
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Saime Oral, Hilmi Yüksel, Hizmet İşlemleri Yönetimi, Kanyılmaz Matbaası, 2007
Fitzsimmons J.A., Fitzsimmons M.J., Service Management, Operations Strategy and Information Technology by McGraw Hill Inc, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü anlatım, örnek olay çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 YYC Yarıyıl İçi Çalışma
3 FN Yarıyıl Sonu
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + YYC * 0.20 + FN* 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + YYC * 0.20 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 8 80
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.34444
ÖK.444344
ÖK.544344