DERS ADI

: KÜRATÖRLÜK VE SERGİLERİN PLANLANMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 2115 KÜRATÖRLÜK VE SERGİLERİN PLANLANMASI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ELİF KESER KAYAALP

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Küratörlerin ne iş yaptığını ve herhangi bir kalıcı ya da geçici seginin planlama süreçlerini anlamaktır. Sergiye dair ilk fikirden başlayarak, serginin açılışını planlamaya kadar tüm aşamaları gözden geçirmek. Zamanın nasıl yönetilmesi, paranın nerelerden sağlanabileceği, iş akış şemaları, teknik detayların çözümü, başka müzelerden ödünç malzeme alınması, sigorta, halkla ilişkiler, reklam vs gibi konuları öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Terminolojiye hakim olma
2   Sergi planlamasının evrelerine anlamak
3   Farklı iş kollarını koordine edebilmeyi öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küratör kimdir
2 Sergi fikri/ konsepti nasıl oluşturulur
3 Koleksiyona karar verilmesi, dışarıdan eser getirilecekse prosedürleri,serginin finansal planlaması ve kaynak bulunması
4 Öğrenci Sergileri için nesnelerin fakülte koleksiyonundan seçilmesi
5 Sergiyi anlatmak için ilk tasarım_ Öğrenci sunumları
6 Sergiyi anlatmak için ilk tasarım_ Öğrenci sunumları
7 Gerekli üretimler, Teknik destekler
8 Ara Sınav
9 Bilgilendirme panolarının yazılması, tasarlanması ve ekip çalışması
10 Bilgilendirme panolarının yazılması, tasarlanması ve ekip çalışması
11 Serginin pazarlanması ve halkla ilişkiler
12 Sergi açılış günü planlaması, sergiye dair seminerler ve diğer eğitim aktivitelerinin planlanması
13 Öğrencilerin planladıkları sergilerin enstalasyonu
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Madran, Burçak, Müze Sergileri Tasarlamak , Müzebilimin ABC si, N. Ertürk ve H. Uralman (der.)
Bıçakçı, İlker, Sanat Sponsorluğu ve müzeler , Müzebilimin ABC si, N. Ertürk ve H. Uralman (der.)
Birol, Özalp, Nitelik ve itibar eksenli müze pazarlaması , Müzebilimin ABC si, N. Ertürk ve H. Uralman
Erbay, Mutlu, Müzelerde Sergileme ve Sunum Tekniklerinin Planlanması.
Yücel, Derya, Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Elif Keser Kayaalp
elif.kayaalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135533555
ÖK.254445435444
ÖK.343434443445