DERS ADI

: MÜZECİLİK VE İLETİŞİM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 3025 MÜZECİLİK VE İLETİŞİM I ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ GAMZE ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Bir kurum olarak müzelerde gerçekleşecek tüm kişilerarası, örgütsel ve kültürlerarası iletişim süreçlerini tüm iletişim biçimleriyle sağlıklı bir biçimde yürütmek. Bu süreçte ortaya çıkabilecek çatışmalı durumların aşılabilmesi için gereken iletişim becerilerini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim sürecinin önemi, unsurları, iletişim türleri ve işlevleri hakkında bilgi
2   Farklı müze türlerine göre hedef kitlelerin analizini yapma
3   Müzelerde gerçekleşecek tüm kişilerarası ve örgütsel iletişim süreçlerinde etkin olma ve ortaya çıkabilecek çatışmaları yönetebilme
4   Müze çalışanlarının kendilerini yazılı, sözlü ve sözsüz olarak doğru ifade etme becerilerini geliştirme
5   Müzelerde etkin halkla ilişkiler faaliyetleri yapma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı
2 İletişim Kavramı/ İletişimin İşlevleri
3 İletişim Sürecinin Unsurları ve Müzecilik Alanına Uyarlanması
4 Müzecilik Bağlamında Kişilerarası İletişim ve Örgütsel İletişim ve Bu Süreci Etkileyen Faktörlerin Analizi
5 Müzecilik Bağlamında Kültürlerarası İletişim ve Bu Süreci Etkileyen Faktörlerin Analizi
6 Müzecilik Bağlamında Kurumlararası İletişim ve Bu Süreci Etkileyen Faktörlerin Analizi
7 ARA SINAV HAFTASI
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Müzecilikte Halkla İlişkiler Uygulamaları
10 Müzecilikte Pazarlama Faaliyetleri
11 Müzecilikte Pazarlama Faaliyetleri
12 Öğrenci Ödevlerinin Sunumları: Müze İncelemeleri
13 Öğrenci Ödevlerinin Sunumları: Müze İncelemeleri
14 Öğrenci Ödevlerinin Sunumları: Müze İncelemeleri
15 Öğrenci Ödevlerinin Sunumları: Müze İncelemeleri
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1)İrfan Erdoğan, İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, İstanbul, 2012.
2) Hazırlayan: Zeynel Abidin Kızılyaprak, Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul, 2000.
3)Bekir Onur, Çağdaş Müze Eğitim ve Gelişim Müze Psikolojisine Giriş, İmge Kitabevi, Ankara, 2012
4)Editör: Burçak Madran, Kent,Toplum,Müze, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavların,sunumların ve ödevlerin değerlendirilmesi

Değerlendirme Kriteri

Sınavların,sunumların ve ödevlerin değerlendirilmes

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. DEÜ Edebiyat Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/edebiyat adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gamze.erdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 9:25- 12:00 C BLOK C-158

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1543354
ÖK.25545355
ÖK.355454
ÖK.45545
ÖK.55555544