DERS ADI

: TARİHSEL ÇEVRE SORUNLARI KORUMA-BELGELEME I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 2001 TARİHSEL ÇEVRE SORUNLARI KORUMA-BELGELEME I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Geleceğin müzecilerine, tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunları saptayabilme ve farklı nitelikteki tarihi değerleri çeşitli yöntemlerle belgeleyebilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre, tarihi çevre, koruma kavramlarını açıklayabilme.
2   Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunları tartışabilme.
3   Belgeleme yöntemlerini sunabilme.
4   Seçilen örnek üzerinden koruma sorunlarını saptayabilme.
5   Seçilen örnek bağlamında görsel, yazılı belgeleme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, tanışma, dersin işleniş yönteminin anlatılması.
2 Çevre ve tarihi çevre kavramı.
3 Koruma kavramı ve tarihi çevreyi koruma nedenleri.
4 Koruma yöntemleri
5 Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunlar - Çevre şartlarından kaynaklanan sorunlar
6 Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunlar - İnsan kaynaklı sorunlar
7 Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunlar - Teknik, hukuki, sosyal, ekonomik, planlamaya yönelik sorunlar
8 Tarihi çevrenin korunmasında karşılaşılan sorunlar - İşlevsel sorunlar, uygulama sorunları ve diğer sorunlar
9 Korumanın ilk adımı olarak belgeleme kavramı ve belgelemenin nedenleri
10 Belgeleme yöntemleri, I. Vize Sınavı
11 Odak Çalışma - Seçilen örnek bağlamında koruma sorunlarının belirlenmesi ve belgeleme çalışması
12 Odak Çalışma - Seçilen örnek bağlamında koruma sorunlarının belirlenmesi ve belgeleme çalışması
13 Odak Çalışma - Seçilen örnek bağlamında belgeleme çalışması
14 Odak çalışma üzerine tartışma, genel değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* AHUNBAY, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996.

* FEILDEN, Bernard M. , Conservation of Historic Buildings, Londra, 1982.

* TAÇ, Egemimarlık, Mimarlık, Yapı, Vakıflar dergilerinden çeşitli makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumları ve tartışma formatındadır.
- Literatür araştırması ve arşiv çalışması.
- Alan çalışması.
- Sınıf içi tartışma ortamı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav : % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev : % 30 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final : % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Eti Akyüz Levi
e-posta:
eti.akyuz@gmail.com
eti.levi@deu.edu.tr

tel: 0232-3018359 - 3018460

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 3 3 9
Ders Anlatımı 10 3 30
Kitap Okuma 6 1 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 6 2 12
Ödev Hazırlama 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Alan/saha çalışması 3 5 15
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1344
ÖK.2444
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.53