DERS ADI

: TAŞINABİLİR KÜLTÜR VARLIKLARININ KONSERVASYONU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 2017 TAŞINABİLİR KÜLTÜR VARLIKLARININ KONSERVASYONU ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ SUZAN ÖZYİĞİT

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Kazıda bulunan taşınabilir kültür varlıkları yada müzelerde bulunan eserler çeşitli
bozulmalara uğrayabilirler. Bu bozulmaların nedenleri ve giderilmesi bu dersin
amacıdır. Ayrıca eserlerin korunma koşulları da bu derste anlatılacaktır. Bunun için
konservasyon kimyası da laboratuar ortamında uygulanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler kazıdan çıkıp müzeye getirilen eserlerin, restorasyonunu öğrenirler
2   Öğrenciler organik ve inorganik eserlerin konservasyonunu öğrenirler
3   Müze ortamında restorasyon sonrası vitrin ve depoların hangi koşullarda olması
4   Müze laboratuarının nasıl kurulduğunu öğrenirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konservasyona giriş
2 Organik ve inorganik malzemelerin tanınması
3 Organik ve inorganik malzemelerin tanınması
4 Organik eserlerin bozulması, restorasyonu ve konservasyonu
5 Organik eserlerin bozulması, restorasyonu ve konservasyonu
6 İnorganik eserlerin bozulması, restorasyonu ve konservasyonu
7 İnorganik eserlerin bozulması, restorasyonu ve konservasyonu
8 vize
9 İnorganik eserlerin bozulması, restorasyonu ve konservasyonu
10 İnorganik eserlerin bozulması, restorasyonu ve konservasyonu
11 Müzedeki eserlerin bozulmaları ve konservasyonları
12 Müzedeki eserlerin bozulmaları ve konservasyonları
13 Restorasyon laboratuarları
14 Restorasyon laboratuarları
15 Restorasyon laboratuarları
16 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Başaran, Sait Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyonu/Restorasyonu, İstanbul,
2000.
Buys, S. Oakley, V. The Conservation and Restoration of Ceramics, Butterworth Heinemann, 1996.
Pye, E, 2001. Caring for the Past: Issues in Conservation for Archaeology and Museums.
London: James and James
Durbin, L. Architectural Tiles: Conservation and Restoration, Amsterdam ; Boston :
Butterworth-Heinemann, 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler restorasyon laboratuarında uygulamalı yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları çoktan seçmeli ve klasik sorular üzerinden
öğretici yöntemle yapılır.

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınav soruları ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-4: Finalde sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.24544
ÖK.3
ÖK.4454