DERS ADI

: FELSEFE TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 1008 FELSEFE TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ EZGİ ECE ÇELİK KARAÇOR

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji

Dersin Amacı

Felsefeyi öğrencilere kavratmak için kronolojiyi esas tutarak,filozofları ve görüşlerini karşılıklı tartışma yöntemiyle işlemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sistemli filozoflardan önceki antik felsefenin önemini anlamak
2   Sokrates,Platon,Aristo gibi sistemli düşünürleri tanıtmak
3   Antik-Yunan da felsefenin çöküşü, ortaçağın karanlığı ve bilimsel düşünüşle felsefede önderliğin Arap-islam toplumuna geçişi ile Türklerin bu sürece katkıları (Farabi ve İbni Sina)
4   İslam dünyasının gerileyişi ve Avrupa nın önderliği ele geçirmesi
5   Rönesans ve Yeniçağda felsefi düşünüşü kavratmak
6   Kant,Hegel veSchopenhauer gibi önemli düşünürleri kavratmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grek öncesi felsefi düşünüş
2 Doğa filozofları(Tales,Anaximandros vd. ),Empedokles,Parmenides,Zenon,Herakleitos,Anaxagoras
3 Sofistler,Sokrates ve Sokratesçi okullar
4 Platon
5 Aristoteles
6 Stoalılar,Epikurosçuluk ve Septisizm
7 Felsefenin gerilemesi,Hıristiyanlık,St.Augustinus,kilise babaları
8 İslam dünyasının ortaya çıkışı,tercümelerin İslam felsefesine katkısı
9 Kindi,Farabi,İbni Sina,Gazali ve Endülüs filozofları
10 Müslümanların gerileyişi,Avrupa da Rönesans:Descartes,Spinoza, Leibniz
11 Empiristler:Locke,Hume,Berkeley
12 Felsefede dönüm noktası:Kant ve transandantal felsefe

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Alfred Weber,Felsefe Tarihi,çev.Vehbi Eralp,Sosyal Yay.4.basım,İstanbul1991.
2) Macit Gökberk,Felsefe Tarihi,Remzi Kitabevi,4.basım,İstanbul1980.
3) Bertrand Russell,Batı Felsefesi Tarihi,çev.Muammer Sencer,Say yay.3.basım,İstanbul,1983.
4) Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefe Tarihi,İzmir,1995.
5) Hilmi Ziya Ülken,İslam Felsefesi,Ülken yay,3.basım,İstanbul,1983.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 3 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 16 5 80
Vize Sınavı 1 6 6
Final Sınavı 1 12 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53
ÖK.63