DERS ADI

: STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EMB 7037 STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Yöneticiler İçin İşletme Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Yöneticiler İçin İşletme Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, pazarlama stratejilerinin gerçek yaşama uygulanmasını anlamalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin pazarlama bakış açısıyla rekabet ve endüstri analizinin farkına varmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmeler içinde temel pazarlama stratejilerini anladıklarını göstereceklerdir.
2   Ödevlerle pazarlama stratejilerini uygulayacakları ve analiz edeceklerdir.
3   Örnek olay çalışmalarıyla gerçek pazarlama uygulamalarını açıklayacaklardır.
4   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
5   Bir rapor sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 ÜNİTE 1: Pazarlama: Müşteri Değeri Yaratma ve Elde Etme
3 ÜNİTE 3: Pazarlama Çevresinin Analizi
4 ÜNİTE 5: Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5 ÜNİTE 6: İşletme Pazarları ve Endüstriyel Müşteri Davranışı
6 ÜNİTE 7: Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
7 VİZE SINAVI
8 ÜNİTE 8: Ürün, Hizmet ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma ÜNİTE 9: Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Stratejileri
9 ÜNİTE 10: Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Elde Etme
10 ÜNİTE 11: Fiyatlandırma Stratejileri: İlave Faktörler
11 ÜNİTE 12: Pazarlama Kanalları: Müşteri Değerinin İletilmesi
12 ÜNİTE 14: Müşteri Değerinin İletişimi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi
13 ÜNİTE 19: Küresel Pazar Yeri ÜNİTE 20: Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik
14 ÖRNEK OLAY

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, P. and K. L., Keller, (2006), Marketing Management, New Jersey: Prentice Hall.
Kotler, P. & Armstrong, G. (2014), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc.,New Jersey, 15th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, proje, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. VİZE SINAVI: Vize sınavı ders kitabının ve derste anlatılanların anlaşılmasına, sentezine ve değerlendirmesine dayalı olacak ve yazılı sorulardan oluşacaktır.
2. YARIYILİÇİ ÇALIŞMA: Öğrenciler gruplar oluşturarak (maks. 3 kişilik) örnek olay analizi hazırlayacaktır. Örnek olay analizi gerçekleştirmek için kılavuz, öğretim üyesi tarafından verilecektir. Bu kılavuzun yarıdımıyla her grup yazılı rapor teslim edecektir. Yazılı rapor, teslim edilmesi gereken haftada ders başlangıcında, öğrenci sınıfta olmasa da, teslim edilmesi gerekmektedir. Geç teslim edilen raporlar kabul edilmeyecektir. Gruplardan biri rasgele seçilerek sunum yapacaktır. Sınıfın geri kalanının tartışmaya katılması ve sorular sorması beklenmektedir. Öğretim üyesinin rolü tartışmayı yönetmektir. Tartışmanın kalitesi sınıfın sorumluluğundadır. Yarıyıliçi çalışma notu yazılı rapor, sunum ve derse katılımdan alınan notlardan oluşmaktadır.
3. FİNAL SINAVI: Öğrenciler, yazılı ve test tipi soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sumeyra.kurt@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

daha sonra açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 50 50
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55