DERS ADI

: SAĞLIK PSİKOLOJİSİNDE GÜNCEL KONULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6010 SAĞLIK PSİKOLOJİSİNDE GÜNCEL KONULAR SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, psikolojinin alt alanlarından biri olan sağlık psikolojisini derinlemesine irdelemek, temel kavram ve kuramlarını tartışmak ve güncel literatür bulgularını gözden geçirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık psikolojisine temel olan kuramları tanımlayabilmesi
2   Sağlık sorunlarına özel psikolojik faktörleri irdeleyebilmesi
3   Sağlık sorunlarına özel psikolojik müdahale uygulamalarını örneklendirebilmesi
4   Sağlık psikolojisindeki güncel bulguları derleyip yorumlayabilmesi
5   Sağlık psikolojisinde özgün araştırma soruları üreterek belirli araştırma yöntemleri ile bir araştırma tasarlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı
2 Sağlık Psikolojisinin kapsamı
3 Sağlık İnançları, davranışlar ve davranış değiştirme
4 Bağımlılık yapan davranışlar
5 Sağlığın geliştirilmesi: sağlık davranışlarını değiştirmek
6 Hasta olmak
7 Stres ve Hastalıklar
8 Hastalık Yaşantısı
9 Kronik Hastalıklar ve Psikoloji
10 Obezite ve koroner kalp hastalığı: hastalik sürecinde psikoloji
11 Kadınların sağlığı ile ilgili konular
12 Erkeklerin sağlığı ile ilgili konular
13 Sağlık durumunun ölçülmesi: ölüm oranlarından yaşam kalitesine
14 Eleştirel sağlık psikolojisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ogden, J. (2016). Doç. Dr. G. Dirik (Çev. Ed.). Sağlık Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayincilik Eğitim Danişmanlik Tic. Ltd. Şti. (Bölüm 1, 2, 3, 4, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16,17, 18,
19).
Taylor, S.E. (2015). Health Psychology (9. baskı). New York: Mc Graw Hill. (Bölüm 3, 5, 9, 10, 13, 14)
Marks, D.F., Murray, M., Evans, B., and Estacio, E.V. (2015). Health Psychology (4th ed.). Sage.
Nikcevic, A. V., Kuczmierczyk, A.R., and Bruch, M. (eds.) (2006). Formulation and treatment of Clinical Health Psychology. New York: Taylor and Francis.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Literatür derlemesi
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 4-5: Dönem ödevi/raporu ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulay.dirik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 13 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 217

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.25555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555