DERS ADI

: AİLE İÇİ UYUŞMAZLIKLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6016 AİLE İÇİ UYUŞMAZLIKLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri aile içi anlaşmazlıklar, kökeni ve doğası konusunda bilgilendirmek, aile içi anlaşmazlıkların, arabuluculuk gibi alternatif uyuşmazlık yöntemleri ile yönetilmesi konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aile içi anlaşmazlıkların çözüm sürecinin incelenmesi
2   Barışçıl aile anlaşmazlıkların çözüm sürecinin parçası olma
3   kişiler arası müzakere ve aile araulbuuluğunun, anlaşmazlık çözüm sürecine katkısın incelenmesi
4   vaka incelemesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aile içi dinamikleri anlamak
2 Aile içi dinamikleri anlamak
3 Aile arabuluculuğu modelleri ve yaklaşımlarını bilmek
4 Aile arabuluculuğu modelleri ve yaklaşımlarını bilmek
5 Aile arabuluculuğu beceri ve teknikleri
6 Aile arabuluculuğu beceri ve teknikleri
7 Özel konular
8 Sınav
9 Boşanma arabuluculuğu
10 Boşanma arabuluculuğu
11 Aile çocuk arabuluculuğu
12 Kültürel konular ve aile arabuluculuğu
13 Etik standartlar ve güvenirlik
14 uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Taylor, A. (2002). The handbook of family dispute resolution: mediation theory and practice. San Francisco: Jossey-Bass
2. James, P. (2001). The divorce mediation handbook: everything you need to know. San Francisco: Jossey-Bass
3. Stoner, E. K. (2006). Divorce without court: a guide to mediation & colloborative divorce. Nolo.
4. Friedman, G. (1993). A guide to divorce mediation. How to reach a fair, legal settlement at a fraction of the cost. New York: Workman Publishing.
5. Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
6. Beer, J. E. And Stief, E. (1997). The mediator s handbook. Canada:New Society Publishers.
7. Bush, A. B. R. ve Folger, P. J. (1994). The promise of mediation: Responding to conflict through empowerment and recognition. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
8. Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, vaka çalışmaları, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Aile içi anlaşmazlık sürecinin değerlendirilebilmek
2. Aile içi anlaşmazlıkların çözüm sürecinde kişiler arası müzakere taktiklerini değerlendirmek
3. Aile içi anlaşmazlıkların çözüm sürecinde müzakere ve arabuluculuğun rolünün değerlendirilmesi
4. Boşanma arabuluculuğu uygulamalarını değerlendirmek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70 ine devam etmek zorunludur.
2. Ödevler zamanında teslim edilmedikleri takdirde kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ İşletme Fakültesi İngilizce İşletme Bölümü. Tel: 3018224

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 27 27
Proje Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 219

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.45