DERS ADI

: SOSYAL PSİKOLOJİDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6020 SOSYAL PSİKOLOJİDE YENİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SERAP AKFIRAT

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Sosyal psikolojide yeni okullar, perspektifler ve yöntemlerin farkına varılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Sosyal psikolojide yeni okullar, perspektifler ve yöntemlerin farkına varılması
2   Sosyal psikolojide yeni okullar, perspektifler ve yöntemlerin tarihi kökenlerinin kavranması
3   Sosyal psikolojide yeni okullar, perspektifler ve yöntemlerin felsefi temellerinin kavranması
4   Yeni ve eski perspektiflerin farklılıklarının ve benzerliklerinin anlaşılması
5   Sosyal psikolojinin çabaları hakkında bütünsel bir anlayış geliştirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Modern sosyal psikolojinin felsefi temelleri
3 Anaakım sosyal psikolojinin kısa tarihi
4 Anaakım sosyal psikolojiye yönelik eleştirilerin başlaması
5 Sosyal inşacılık (Berger ve Luckman)
6 Eleştirel gerçekçilik (Baskar)
7 Sosyal psikolojide eleştirel gerçekçilik
8 Post-modernizmde sosyal inşacılık (Gergen)
9 Sosyal inşacılık, Söylem ve Gerçekçilik
10 Sunumlar
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Genel gözdengeçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Social Construction of Reality: A Treatise in the Sociology of Knowledge (1966, Thomas Luckmann ile birlikte)
Gergen, (1985) Social Constructionist movement in modern psychology, American Psychologist, 40 (3). 266-275
Critical realism (1998)(edited by R. Bashkar, A. Collier, T. Lawson)
Bhaskar, R.A. et al. 2008, The formation of critical realism : a personal perspective. London ; New York : Routledge.
Parker, I. (1989). The Crisis in Modern Social Psychology, and how to end it, London and New York: Routledge
Parker, I. (2003) `Psychology is so critical, only Marxism can save us now
Parker, I., ed. (1998). Social Constructionism, Discourse and Realism. London: Sage.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, soru-cevap, ev ödevleri, sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 2 10 20
Kitap Okuma 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 214

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.2554
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5554