DERS ADI

: FİZYOLOJİK PSİKOLOJİDE İLERİ ÇALIŞMALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6026 FİZYOLOJİK PSİKOLOJİDE İLERİ ÇALIŞMALAR SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Ders davranışın altında yatan beyin mekanizmaları hakkında bilgi toplamak ve sonuçlar çıkarmak için kullanılan yöntemler ile bunların ardındaki rasyonele odaklanmıştır. Bu derste esas olarak davranıştan sorumlu beyin mekanizmalarının çalışılmasına yönelik olarak davranışsal sinirbilimin ilkelerinin incelenmesi yer almaktadır. Dersin ana yaklaşımı insan beyninin işlevsel bir çerçevede incelenmesine ilişkindir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihinbeyin problemi üzerinde çeşitli kuramsal yaklaşımlar temelinde analizler yapabilecek,
2   Bilimsel yöntemin felsefi ve teknik özelliklerini tanımlayabilecek,
3   Beyin davranış ilişkisinin bilimsel çalışılmasına ilişkin metodolojiyi betimleyebilecek,
4   Beyin davranış ilişkisinin bilimsel çalışılmasına ilişkin metodolojiyi kullanabilecek,
5   Sinir sistemine ilişkin moleküler ve hücresel mekanizmaları tanımlayabilecek,
6   Sinirsel iletimde elektrokimyasal olayları betimleyebilecek,
7   İşitme, görme, hareket, gibi süreçlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaları tanımlayabilecek,
8   Duygu, ödül, bağımlılık gibi davranışsal görüngüleri nörofizyolojik yapılar temelinde açıklayabilecek,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akıl ve beyin: Tarihi ve felsefi temeller
2 Davranışsal Sinirbilim
3 Sinir sistemi hücreleri, Elektriksel sinyal ve Sinaptik aktivite
4 Sinir sistemi
5 Arasınav 1
6 Görme
7 İşitsel, vestibüler, kimyasal ve bedensel duyular
8 Hareket
9 Açlık ve Susuzluk
10 Arasınav 2
11 Duygu, Ödül ve Bağımlılık
12 Hormonlar ve Cinsellik Davranış
13 Uyku ve Uyanıklık
14 Öğrenme ve Hafıza

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Beatty, J. (2001). The Human Brain: Essentials of Behavioral Neuroscience. Thousand Oaks: CA, Sage Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Toplam üç sınav yapılacaktır. Sınavların üçünde de bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 2 20 40
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 2 6 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555454544
ÖK.2555455
ÖK.3455555
ÖK.4455555
ÖK.55544
ÖK.6545
ÖK.755554
ÖK.855445