DERS ADI

: GRUPLARARASI DAVRANIŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6036 GRUPLARARASI DAVRANIŞ SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SERAP AKFIRAT

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı grupların nasıl kurulduğunu, grup içi ve gruplar arası süreçlerin nasıl işlediğini , bireylerin grupları nasıl algıladığını ve grup halinde davrandığını kavramamıza yarayacak sosyal psikolojik faktörlerin incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Grup içi ve gruplar arası süreçlerin sosyal psikolojik ard alanın kavrayabilmek
2   Küçük ve büyük çlçekli reel gruplar ve aralarındaki ilişkilerin geçmişini, bugününü ve yarınını sosyal psikoloji perspektifinden tartışabilmek
3   Önyargı ve ayrımcılık gibi gerçek dünya sorunlarının azaltılmasında sosyal psikolojik çözüm önerilerini karşılaştırabilmek
4   Grup içi ve gruplar arası süreçlerle ilgili bilimsel araştırmalar planlayabilme, yürütebilme
5   Bilimsel araştırmaların bilimsel makale haline dönüştürülmesi ve yayınlanabilmesi için gerekli becerilerin geliştirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders organizasyonu
2 Grup, Sosyal kategorizasyon, Grup-içi Gruplararası süreçler gibi temel kavramlar
3 Grup çalışmalarının tarihsel seyri
4 Sosyal Kimlik / Benlik Kategorizasyonu Kuramı
5 Sistemi Meşrulaştırma ve Sosyal Baskınlık Kuramları
6 Grup ve motivasyonlar
7 Grup temelli duygular
8 Grup Tehdidi
9 Önyargı ve Ayrımcılık
10 Güç ve ideoloji
11 Sosyal değişim
12 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tajfel, H., & Turner, J.C. (1986). The social identity theory of intergroup behavior. In S. Worchel & W.G. Austin (Eds.), The psychology of intergroup relations (pp. 7-24). Chicago: Nelson-Hall.
Turner, J.C., & Reynolds, K.J. (2001). The social identity perspective in intergroup relations: Theories, themes, and controversies. In R. Brown & S. Gaertner (Eds.), Blackwell Handbook of Social Psychology: Intergroup Processes (pp. 133-152). Malden, MA, USA: Blackwell.
Oakes, P.J., & Haslam, S.A. (2001). Distortion V. Meaning: Categorization on trial for inciting intergroup hatred. In M. Augoustinos & K.J. Reynolds (Eds.), Understanding prejudice, racism, and social conflict (pp. 179-194). London: Sage.
Blake M. Riek, Eric W. Mania, and Samuel L. Gaertner (2006). Intergroup Threat and Outgroup Attitudes: A Meta-Analytic Review. Personality and Social Psychology Review, 10( 4), 336 353.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlarımı, öğrenci sunumları ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 DKT DERSE KATILIM
3 ODV ÖDEV
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.40 + DKT* 0.10 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Makale Sunumu 10 3 30
Ödev Hazırlama 10 10 100
Sunum Hazırlama 3 10 30
Kitap Okuma 5 10 50
Proje Ödevi 1 12 12
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555554
ÖK.24444
ÖK.344444
ÖK.44444
ÖK.544444