DERS ADI

: TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5014 TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HAKKI UYAR

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

1. Türk Demokrasi Tarihi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
2. Osmanlı Devleti nden devralınan siyasal ve demokratik mirasın kavraması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Demokrasi Tarihi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
2   Osmanlı Devleti nden devralınan siyasal ve demokratik mirasın kavraması
3   Cumhuriyetin ilk yıllarındaki modernleşme ve demokrasinin alt yapısını oluşturma çabalarını açıklaması
4   Türkiye nin demokratikleşme sürecini, Batı nın demokratikleşme süreciyle kıyaslayarak
5   Osmanlı ve Cumhuriyet in demokratikleşme sürecindeki kırılma noktalarını analiz etmesi
6   Cumhuriyet döneminde demokrasinin yaşadığı sorunların nedenlerini analiz etmesi
7   Türkiye nin demokrasi tarihini, dünya ve Avrupa ülkeleriyle kıyaslayarak değerlendirmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Demokrasi kavramı, tarihsel kökenleri
2 Demokrasi kavramı, tarihsel kökenleri
3 Birinci Meclis, TpCF ve SCF denemeleri, Tek parti döneminde seçimler, bağımsız milletvekilliği, Müstakil Grup
4 Birinci ve İkinci Dünya Savaşı arasındaki dönemde dünyada demokrasi
5 Çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti dönemi
6 Türkiye de askeri darbeler
7 Ara Sınav
8 Türkiye de anayasalar
9 Türkiye de anayasalar
10 1960-1980 arası Türkiye de siyasal ve sosyal gelişmeler
11 Türk demokrasisinin sorunları ve imkanları
12 Türk demokrasisinin sorunları ve imkanları
13 Genel Değerlendirme
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yay., İstanbul, 1996.
Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İletişim yay., c. 1-15.
Niyazi Berkes, Siyasi Partiler, Yurt ve Dünya yay., İstanbul, 1946.
Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990.
Tevfik Çavdar, Türkiye nin Demokrasi Tarihi, 1839-1950, İmge yay., Ankara, 1995.
Tevfik Çavdar, Türkiye nin Demokrasi Tarihi, 1950-1995, İmge yay., Ankara, 1996.
Necdet Ekinci, II. Dünya Savaşından Sonra Türkiye de Çok Partili Düzene Geçişte Dış Etkenler, Toplumsal Dönüşüm yay., İstanbul, 1997.
Frederick W. Frey, The Turkish Political Elite, The MIT Pres, Cambridge, 1965.
Alpay Kabacalı, Türkiye de Gençlik Hareketleri, Altın Kitaplar yay., İstanbul, 1992.
Nihal Kara, Türkiye de Çok Partili Sisteme Geçiş Kararının Nedenleri , Yapıt, sayı 8, Aralık 1984-Ocak 1985

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Seminer Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 301 87 43 hakki.uyar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 3 6
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544
ÖK.644
ÖK.744