DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5018 KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ERKAN GÖKSU

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dinlerdeki inanç ve uygulamaların mahiyeti, farklı uygulama biçimleri ile onların insan veya toplum hayatındaki temel işlevlerini kavratmak; pratik uygulamalardan hareketle dinlerin hümanist ve rasyonel temelde dinin anatomisini sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dinsel törenlerin içerik ve uygulanışlarındaki farklılıkları kavrar.
2   Dinsel törenlerin birey ve toplum hayatı üzerindeki etkilerini idrak eder.
3   Kendi inancı dışındaki diğer dinsel uygulama ve bayramları anlama ve değerlendirmede duygudaşlık geliştirir.
4   Dinlerin birtakım kabullerden oluşan statik sistemler olmadıklarını ve insan hayatındaki değişimlere bağlı olarak sürekli oluşum ve değişim üzere olduklarını kavrar.
5   Kendi inancı dışındaki diğer dinsel uygulama ve bayramları anlama ve değerlendirmede duygudaşlık geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İbadetin Tanımı, Kapsamı ve Türleri
2 İnsan Hayatıyla İlgili Dinsel Törenler ve Uygulama Biçimleri
3 Yıllık Dinsel Törenler ve Uygulanış Biçimleri
4 İbadetin Sosyal ve Psikolojik İşlevleri
5 Dinlerde İnsan Algıları: Tanrının Yarattığı Bir Varlık Olarak İnsan
6 Hac ve Kutsal Yerleri Ziyaret
7 Dinlerde Kötülük Problemine Bakış
8 ARA SINAV
9 Monoteist Dinlerde Ölüm Sonrası Hayat ve Cennet Algısı
10 Dinlerde Mutlak Kurtuluş: Karma ve Reinkarnasyon Öğretisi
11 Dinlerde Kurtuluşa Götüren Yollar: Riyazet ve Mücahede Biçimleri
12 Dinlerde Kurtuluşa Götüren Yollar: Yoga ve Meditasyon Öğretileri
13 Çağdaş Dünyada Dinler: Dinsel Çoğulculuk ve Dinsel Gerçeklik Problemi
14 Dinlerin Geleceği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, Çev. Lale Arslan, Kabalcı Yay. İstanbul 2003
2) Joachim Wach, Dinler Tarihi: Bilimsel Bir Disiplin Olarak Kuruluşuna Teorik Bir Giriş, Çev. Fuat Aydın, Ataç Yay. İstanbul 2004
3) Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999
4) Baki Adam, Karşılaştırmalı Dinler Tarihi, MEB Yayınları, İstanbul 2002
5) W. Owen Cole, Six Religions in the Twentieth Century, Hulton Educ., Great Britain 1987
6) Allan S. Evans, What Man Believes: A Study of the World s Great Faith, McGraw-Hill Ryerson Ltd, Canada 1973.
7) James C. Livinstone, Anatomy of the Sacred: An Introduction to Religion, Macmillan Pub., New York 1989
8) Kedar Nath Tiwari, Comparative Religion, Motilal Banarsidass, Delhi 1990

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev, seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

4. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
5. ÖÇ 5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.
6. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 49

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.143
ÖK.233
ÖK.333
ÖK.433
ÖK.533