DERS ADI

: TÜRKİYE'NİN SOSYAL VE EKONOMİK GELİŞMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5022 TÜRKİYE'NİN SOSYAL VE EKONOMİK GELİŞMESİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TÜRKMEN TÖRELİ

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türkiye nin yakın dönem sosyal ve ekonomik tarihini, modernleşme sürecini ve bunun geçirdiği aşamaları ele almaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye nin Sosyal ve Ekonomik Tarihi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması (D1)
2   Osmanlı Devleti nin sosyal ve ekonomik çöküşünü, modernleşme ve kapitalistleşme kapsamında kavraması (D2)
3   Cumhuriyetin ilk yıllarında ülkenin içinde bulunduğu sosyal, ekonomik ve kültürel yapıyı açıklaması(D2)
4   Cumhuriyetin sanayileşme ve modernleşme, sosyal ve ekonomik dönüşüm politikalarını Batı nın kapitalistleşme ve modernleşme kapsamında incelemesi (D3)
5   Osmanlı ve Cumhuriyetin sosyal ve ekonomi politikalarını analiz etmesi (D4)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı sosyal ve ekonomik düzeni
2 Osmanlı dan devralınan sosyal ve ekonomik miras
3 İzmir İktisat Kongresi, Cumhuriyetin ilk yıllarında toplum yapısı ve ekonomi
4 Cumhuriyetin eğitim politikaları: Harf Devrimi, Millet Mektepleri, Halkevleri, Köy Eğitmen Teşkilatı, Köy Enstitüleri
5 Cumhuriyetin Sanayileşme politikaları
6 Köyden Kente göç
7 Sosyo-ekonomik yapıda meydana gelen dönüşüm
8 Vize
9 Değişen ekonomi politikaları
10 Ekonomik krizler ve sonuçları
11 İşçi ve işveren örgütlenmeleri Türk-İŞ, DİSK, TÜSİAD
12 Gettolaşma, kentleşme, kimlik sorunları
13 Genel Değerlendirme
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Feyyaz Berker-Güngör Uras, Fikir Üreten Fabrika: TÜSİAD ın İlk On Yılı: 1970-1980, Doğan Kitap, İstanbul, 2009.
Korkut Boratav, Türkiye de Devletçilik, İmge Kitabevi, Ankara, 2006.
Korkut Boratav, 1980'li Yıllarda Türkiye'de Sosyal Sınıflar ve Bölüşüm, İmge Kitabevi, Ankara, 2005.
Korkut Boratav, Türkiye İktisat Tarihi 1908 - 2005, İmge Kitabevi, Ankara, 2006.
Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, 15 cilt, İletişim yay., İstanbul.
Yıldırım Koç,. Türkiye İşçi Sınıfı ve Sendikacılık Hareketi Tarihi, Kaynak yay., İstanbul, 2003.
Necdet Sakaoğlu, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İletişim yay., İstanbul, 1992.
Sefa Şimşek, Halkevleri 1932-1951, Boğaziçi Üniversitesi yay., İstanbul,
Nurcan Toksoy, Halkevleri: Bir Kültürel Kalkınma Modeli Olarak, Orion yay., İstanbul, 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-7: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544