DERS ADI

: TÜRK KÜLTÜR TARİHİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5021 TÜRK KÜLTÜR TARİHİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MELİH TINAL

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk kültürünü tarihsel gelişim süreci içinde, süreklilik, değişme, gelişme, bütünleşme, çözülme ve dönüşme süreçleri altında sosyo-kültürel bir analize tabi tutmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk kültürünü oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olmak
2   Türk kültürünün gelişim aşamalarını kavramak
3   Türk İslam kültürünün sosyal ve kültürel unsurlarını karşılıklı bağımlılık ve bütünlük anlayışı çerçevesinde analiz etmek
4   Türk kültürünün kaynakları hakkında bilgi sahibi olmak ve
5   Tarih sahnesinde yer almış Türk devletlerinin kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak ve yorum yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve Medeniyet Kavramı ile İlgili Tartışmalar
2 Türk İslam Kültür ve Medeniyeti Hakkında farklı Görüşler
3 Türk Kültürünün Kaynakları
4 İslam Öncesi Türk Kültürü
5 Türk adı, soyu, anayurdu ve kültür özellikleri
6 Bozkır Kültürünün Menşei, Sosyal Yapı, teşkilat, din, iktisadi hayat
7 Arasınav
8 Türklerde edebi kültür ve sanat, düşünce ve ahlak
9 Göktürk kitabeleri ve destanlar
10 Genel değerlendirme
11 Ödev Sunumları
12 Ödev Sunumları
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü
2. Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Anlayışları ve Bir Medeniyet Teorisi, Ötüken Yayınları
3. Yılmaz Özakpınar, İslam Medeniyeti ve Türk Kültürü, Ötüken Yayınları
4. Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Üzerine Denemeler, Ötüken yayınları
5. Muharrem Ergin, Orhun Abideleri, Milli Eğitim Basımevi
6. Ed. Hasan Celal Güzel, Kemal Çiçek, Salim Koca, Türkler 1-4, Ankara
7. W. Bang ve G. R. Rahmeti, Oğuz Kağan Destanı, Milli Eğitim Basımevi
8. Vilh. Thomsen (Çev. Vedat Köken), Orhon ve Yenisey Yazıtlarının Çözümü, Türk Tarih Kurumu Basımevi
9. Aydın Taneri, Türk Kavramının Gelişmesi, Ocak Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Seminer Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.seker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.13333
ÖK.23333
ÖK.33333
ÖK.43333
ÖK.53333