DERS ADI

: AMERİKAN TARİHİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6029 AMERİKAN TARİHİ I SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HATİCE NURAY ÖNDER

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, yenidünyanın keşfinden İç Savaş sonrasına kadar Amerika da yaşanan tarihsel, ekonomik, kültürel ve toplumsal olayları eleştirel bir gözle inceler. Bu bağlamda, öğrencilerin tarihsel süreci incelemeleri için gerek duyacakları kavram ve olguları tanıtılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika ya Avrupalıların yerleşmeğe başlamalarından Amerikan İç Savaşına kadar geçen dönem içindeki olayların tarihsel ve politik temellerini anlama;
2   İç Savaş sonrasına kadar olan dönemin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma;
3   İç Savaş sonrasına kadar Amerikan tarihinin belli başlı olay ve olgularını tanımlayabilme;
4   İç Savaş sonrasına kadar olan dönemin tarihsel olgularını ve prensiplerini tanıyabilmek.
5   İç Savaş sonrasına kadar olan tarihsel, politik, ekonomik ve kültürel olayları yeni koşullara uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Üç eski dünyadan yeni bir dünya oluşuyor:1492-1640
2 Amerikan Toplumunun Şekillenmesi: 1640-1720
3 Genişleme ve Çeşitlilik: 1720-1770
4 İmparatorlukla Bağların gerilmesi: 1754-1774
5 Bağımsızlık Savaşı: 1775-1783
6 Ulusal bir Cumhuriyet Kurma Çabaları:1776-1789
7 Erken Dönme Cumhuriyette Politika ve Toplum: 1789-1800
8 Ara Sınav
9 Özgürlük İmparatorluğu: 1801-1824
10 Demiryolları, Pazarlar ve Fabrikalar: Kuzey ve Batı: 1800-1860
11 Reform Politikaları ve Genişleme: 1824-1844
12 Kölelik ve Amerika nın Geleceği: Savaşa Giden Yol: 1845-1861
13 İç Savaş: 1861-1865
14 Yeniden Yapılandırma: 1865-1877

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bailyn, Bernard, et al. The Great Republic: A History of American People. 13th ed. Lexington: D.C. Heath and Company, 1985. Print.
Brinkley, Alan. American History: A Survey. 13th ed. Boston: McGraw Hill, 2009. Print.
Norton, Mary Beth, et al. A People and a Nation: History of the United States .7th ed. Boston: Houghton Mifflin Company, 1991. Print.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin derse %70 devamları zorunludur.
Derslere katılım ve konuyu önceden okuyarak derse gelmek önemlidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ilan edilecektir

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilere sınavlarda öğrendikleri temel kavramları hatırlayabilecekleri sorular sorulacaktır.
Öğrencilerin aynı zamanda öğrendikleri temel kavramlarla çıkarımlar yapmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 katılım zorunludur.
Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nuray.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 3 20 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 246

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1333
ÖK.2333
ÖK.3333
ÖK.4333
ÖK.5333