DERS ADI

: MİLLİYETÇİLİK VE MİLLİYETÇİLİK KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6052 MİLLİYETÇİLİK VE MİLLİYETÇİLİK KURAMLARI SEÇMELİ 3 0 0 12

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT BİLGİN ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Tarih yazımında milliyetçilik ideolojinin etkisini ortaya koyarak, eleştirel bir perspektif sunmayı ve ulus-devlet süreci ile resmi tarih yazımı arasındaki ilişkiyi değerlendirmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders ile ilgili kavramlar ve milliyetçilik üzerine yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilmesi
2   Milli Tarih yazımının gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olabilmesi
3   Ulus-devlet ile milliyetçilik arasındaki ilişkide tarihin rolünü açıklayabilmesi
4   Milliyetçilik kuramlarının temel özelliklerini ve bu kuramların öncülerini tarif edebilmesi
5   Türkiye ve dünyada milliyetçi tarih yazımının özelliklerini ortaya çıkarabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramlar ve Tanımlar
2 Tarih Yazımı ve ideoloji İlişkisi
3 Milliyetçiliğin Tarihsel Gelişimi Milliyetçiliğin Tarihsel Gelişimi
4 Ulus-Devlet Modeli ve Ulus İnşa Süreci
5 Milliyetçi Tarih Anlayışı
6 Milliyetçilik Kuramları ve öncüleri
7 Milliyetçilik Tipleri
8 Alt Kimlik - Üst Kimlik oluşumları
9 Resmi Tarihte Biz ve Öteki
10 Cumhuriyetin Tarih Yazımı: Türk Tarih Tezi
11 Küreselleşme ve Milliyetçilik
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. E. H. Carr, Milliyetçilik ve Sonrası, İletişim Yayınları, İstanbul 1999
2. E. J. Hobsbawm, 1780 den Günümüze Milletler ve Milliyetçilik, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul 1995
3. Benedict Anderson, Hayali Cemaatler, Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması, Metis yayınları, İstanbul 1995
4. Anthony D. Smith, Milli Kimlik, İletişim Yayınları, İstanbul 1994
5. Ernest Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk, İnsan Yayınları, İstanbul 1992
6. Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları Eleştirel Bir Bakış, Doğu-Batı Yayınları, 2008
7. Ozan Erözden, Ulus-Devlet, Dost Kitabevi, Ankara 1997

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Sunum
3. Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ilan edilecektir

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilgin.celik@deu.edu.tr
3018747

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 13.00-13.30
Çarşamba: 13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 11 143
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 288

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544