DERS ADI

: MODERNLEŞMEDE ORDUNUN ROLÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6076 MODERNLEŞMEDE ORDUNUN ROLÜ SEÇMELİ 3 0 0 12

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HATİCE NURAY ÖNDER

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, Roma Eyalet Yönetimini, özellikle Anadolu eyaletleri çerçevesinde araştırmayı ve eyalet yönetimin temel kurum ve kuruluşlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma eyaletlerinin oluşumunu saptayabilir
2   Eyalet yönetici ve memurlarını belirleyebilir
3   eyalet ve imperatorluk kararlarını değerlendirebilir
4   yazıt külliyatını ve edebi kaynakları analiz edebilir
5   eyaletler üzerine araştırma yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roma Eyalet yönetimin başlangıcı ders anlatımı ve ödev
2 Eyaletlerin tasnifi ders anlatımı ve ödev
3 Doğu eyaletlerinin kuruluşu ders anlatımı ve ödev
4 Eyalet memur ve yöneticileri ders anlatımı ve ödev
5 Unvan ve görevlerin latince-yunanca konkordansı ders anlatımı ve ödev
6 Seçme yazıtlar ders anlatımı ve ödev
7 Arasınav
8 Eyalet yöneticilerinin cursus honorum'u ders anlaltımı ve ödev
9 Seçme yazıtlar ders anlatımı ve ödev
10 Eyalet kamu kararları ders anlatımı ve ödev
11 Eyaletlerde euergesia ders anlatımı ve ödev
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) A. Lintott, Imperium Romanum, Routledge, 1993
2) Th. Mommsen, The Provinces of the Roman Empire, Ares Publishers, 1909
3) Ch. Scarre, The Eastern Provinces, penguin Books, 1995
4) K. Löwenstein, The Governance of Rome, Springer, 1973
5) Th. Fischer, Die römische Provinzen, 2001
6) E. Meyer-Zwiffelhoffer, Imperium Romanum. Die Geschichte der römischen Provinzen, C. H. Beck, 2009
7) R. Schulz, Herrschaft und Regierung. Roms Regiment in den Provinzen in der Zeit der Republik, paderborn, 1997
8) S. Dmitriev, City Government in Hellenistic and Roman Asia Minor, Oxford, 2005
9) IK, SEG, CIL CIG, MAMA, TAM v.b.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) ders anlaltımı,
2) ödevler,
3) çeviriler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1) Arasınav % 40,
2) Final % 60 olarak değerlendirilecektir

Değerlendirme Kriteri

1) ÖÇ1-3 arasınavda,
2) ÖÇ3-5 final sınavında sorulacaktır

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Derslere katılım mecburidir.
2) Sınava giriş hakkı kazanabilmek için ders devam koşulunun en az % 70 sağlanması gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recai.tekoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders çıkışı

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 11 143
Sunum Hazırlama 2 15 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 288

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.34444
ÖK.444
ÖK.54444