DERS ADI

: AMERİKAN TARİHİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6080 AMERİKAN TARİHİ II SEÇMELİ 3 0 0 13

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HATİCE NURAY ÖNDER

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, İç Savaş sonundan günümüze kadar olan süreçte Amerikan tarihinin önemli olaylarını anlatmaktır; Amerika nın nasıl süper güç haline geldiği ve bunun ülke içi ve ülke dışı siyasetteki yansımaları tartışılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan İç Savaşından günümüze kadar olan dönemdeki olayların tarihsel, ekonomik, toplumsal ve politik temellerini anlama;
2   İç Savaş sonrasından günümüze kadar olan dönem içindeki temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma;
3   İç Savaş sonrasından günümüze kadar olan dönem içindeki Amerikan tarihinin belli başlı olay ve olgularını tanımlayabilme;
4   İç Savaş sonrasından günümüze kadar olan dönem içindeki tarihsel olguları ve prensipleri tanıyabilme;
5   İç Savaş sonrasından günümüze kadar olan dönem içindeki olan tarihsel, politik, ekonomik ve kültürel olayları yeni koşullara uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Batının Gelişimi:1877-1900
2 Teknoloji ve Sanayileşme Dönemi Şehir Yaşamı:1877-1920
3 Parıltılı Dönem ve Yenilikçi Hareketler. 1877-1920
4 Yayılmacı Düşler:1865-1914 ABD 1. Dünya Savaşında:11914-1920
5 Büyük Buhran ve Yeni Oluşum:1929-1941
6 Sıkıntılarla Dolu Dünyada ABD:1920-1941
7 II. Dünya Savaşı:1941-1945
8 ARA SINAV
9 Soğuk Savaş Dönemi:1945-1961
10 Çalkantı Dolu Yıllar: 1960lar ve 1970ler
11 Ayrımların Keskinleşmesi: 1980ler
12 Global Dünya ve 1990lar
13 Yeni Milenyum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A Bailyn, Bernard, et al. The Great Republic: A History of American People. 13th ed. Lexington: D.C. Heath and Company, 1985. Print.
Brinkley, Alan. American History: A Survey. 13th ed. Boston: McGraw Hill, 2009. Print.
Norton, Mary Beth, et al. A People and a Nation: History of the United States .7th ed. Boston: Houghton Mifflin Company, 1991. Print.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda öğrencilerin,
1. Amerikan tarihinde yer alan temel olgu ve kavramların hatırlaması
2. İç savaş sonrası dönemden günümüze tarihsel olaylar hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olup olmadıkları;
3. Amerika Birleşik Devletleri nin dünya siyasi ortamındaki konumu kavrayıp kavramadıkları;
4. Tarih üzerine eleştirel düşünme yetisini geliştirip geliştirmedikleri sınanacaktır

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 katılım zorunludur.
Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nuray.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 13 182
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 20 40
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 317

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.34444
ÖK.444
ÖK.544