DERS ADI

: DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE METROPOL KENTLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6301 DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE METROPOL KENTLER SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye deki metropol kentlerin ortaya çıkışlarını ve özelliklerini öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Dünyada Türkiye de metropolleşme ve metropol kentleri tanıyacaktır
2   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Dünyada ve Türkiye de metropolleşmenin seyrini ve metropolleşmeye yol açan faktörleri kavrayabilecektir
3   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Metropol kentleri özelliklerine göre ayırt edebilecektir
4   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Metropolleşmenin yarattığı avantaj ve dezavantajları karşılaştırabilecektir
5   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Türkiye deki metropollere yönelik projeksiyonlar yapabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ilan edilecek
2 ilan edilecek
3 ilan edilecek
4 ilan edilecek
5 ilan edilecek
6 ilan edilecek
7 ilan edilecek
8 ilan edilecek
9 ilan edilecek
10 ilan edilecek
11 ilan edilecek
12 ilan edilecek
13 ilan edilecek
14 ilan edilecek

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ERDER Türker (1982). Kentsel Bütünleşme, Türkiye Gelişme Araştırmaları Vakfı Yayın No: 4, An.
KARADAĞ A (2000).Kentsel Gelisim Süreci, Cevresel Etkileri ve Sorunlari ile Izmir
TEKELİ İ (2001). Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Kitabevi, Ankara.
TOPRAK KARAMAN Z, Kent Yönetimi ve Politikası, İzmir, 2001
KUBAN Doğan, Türkiye de Kentsel Koruma, Tarih Vakfı-Yurt Yayınları, 2001
CENGİZ Hüseyin (Ed.) (1998). Metropoliten Alanlar Planlama Sorunları, I. Sempozyum Bildirileri, Yıldız Teknik Ünv. Basım-Yayın Merkezi, İstanbul.
TEKELİ İ, Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Yayınları, 2001
KELEŞ R, Kentleşme Politikası, İmge Yayınları, 2004
DURU B ve ALKAN A. 20. yy Kenti, , İmge Yayınları, 2002
Collin Jean-Pier, Deganais Michèle and Poitras Claire, From City to City-Region: Historical Perspective on the Contentious Definations of the Montr al Metropolitan Area, Canadian Journal of Urban Research, Volume 12, Issue 1, Pages 16-34, Summer 2003, ISBN 1188-3774.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, öğrenci sunumu, problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

tba

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

tba

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Nevzat Gümüş
Buca Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD 35150 Buca - İzmir
Tel: + 90 232 3012136 Fax: 00 90 232 4204895 GSM:905335765054
e-mail: nevzat.gumus@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 10.30-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.143
ÖK.2443
ÖK.3443
ÖK.4443
ÖK.543