DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI TÜRK-AMERİKAN POPÜLER KÜLTÜR TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6309 KARŞILAŞTIRMALI TÜRK-AMERİKAN POPÜLER KÜLTÜR TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu ders Türk ve Amerikan toplumlarında popüler kültür ve kitle kültürünün ortaya çıkışını ele alır. Belirli olgu ve örnekler karşılaştırılmalı olarak incelenirken iki ülke arasındaki ilişkilerin tarihsel boyutunun irdelenmesi dersin temel amaçları arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk-Amerikan kültür tarihi hakkında bilgi sahibi olmak.
2   Popüler kültür tarihi ve terminolojisine hakim olmak.
3   Tarihi kaynakları analiz edebilmek.
4   Multidisipliner çalışmanın önemini anlamak.
5   Edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ilan edilecek
2 ilan edilecek
3 ilan edilecek
4 ilan edilecek
5 ilan edilecek
6 ilan edilecek
7 ilan edilecek
8 ilan edilecek
9 ilan edilecek
10 ilan edilecek
11 ilan edilecek
12 ilan edilecek
13 ilan edilecek
14 ilan edilecek

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Nasuh Uslu. Türk-Amerikan İlişkileri. 21. Yüzyıl Yayınevi, 2000.
Oral Sander. Türk-Amerikan İlişkileri: 1947-1964
Haluk Ülman. Türk-Amerikan Diplomatik Münasebetleri: 1939-1947
Fahir Armaoğlu. Belgelerle Türk-Amerikan Münasebetleri
Yusuf Eradam. Vanilyalı İdeoloji.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve görsel materyallerle anlatılan dersin desteklenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

tba

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin gerekli okumaları yapmış olması ve derste anlatılan temel dinamikleri tanımlayıp kullanabilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

tba

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Füsun Çoban Döşkaya fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.143
ÖK.23
ÖK.34433
ÖK.433
ÖK.5433