Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tarih Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR NEVZAT KAYA |
Dersi Alan Birimler |
Tarih Doktora |
Dersin Amacı |
Klasik antikitede etnoloji veya halkbilim tarihyazımının bir parçasıdır, çünkü Yunanlılar ve Romalılar sadece (askeri anlamda) temasta bulundukları kavimleri ve toplulukları bu anlamda inceleme altına almaktadırlar. Bu bağlamda antikidede de "üç" dünyadan bahsetmek mümkündür: ilk dünya (endosfer) Yunan ve Roma dünyasına tekabül ederken, komşu etnisiteler "ikinci" (mezosfer), uzak ve dolayısıyla daha da "yabancı" olunan ırklar ve toplumlar ise "üçüncü" dünya (egzosfer) olarak mitleştirilmeye maruz kalmaktadırlar. Bu "etnografiler" bir yandan son derece evrimci olabilirken, öte yandan "yabancı" olana son derece relativist bir bakış açısıyla yaklaşılabilmektedirler. Etnografilerin konuları ise dinlerin, sosyal kurumların, devletlerin oluşumları ve (yabancı) mitlerin nasıl okunmaları gerektiği konusunda yoğunlaşmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Francois Hartog, Herodotos un Aynası, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 1997. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders Anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ.1-3 ara sınavda değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Tel: 0232301 86 15 nevzat.kaya@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
: Salı 15.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|