DERS ADI

: ÖN BÜRO HİZMETLERİ VE OTOMASYON SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 2019 ÖN BÜRO HİZMETLERİ VE OTOMASYON SİSTEMLERİ ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm ve Otel İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ EDA AVCI

Dersi Alan Birimler

Turizm ve Otel İşletmeciliği

Dersin Amacı

Öğrencilere; ön büro hizmetleri ve hizmetlerin sunumunda yararlanılan prosedür, doküman ve cihazları tanıtarak ön büro hizmetlerinin sunulması ve etkinleştirilmesi konularında yetkinlik kazandırmak Öğrencilere; çağdaş otel otomasyon sistemlerinden birini kullanabilme yetkinliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ön büro hizmetlerini tanımlayabilme, Ön büroda uygulanan prosedürleri uygulayabilme, Ön büroda yer alan formları kullanabilme
2   Ön büroda yer alan makine ve teçhizatı kullanabilme, Ön büro ve diğer departmanlar arasındaki ilişkileri yönetebilme
3   Otel otomasyonunun temel özelliklerini açıklayabilme, Otel otomasyonu ile rezervasyon, CI/CO ve oda işlemlerini yapabilme.
4   Otel otomasyonu ile kasa işlemlerini yapabilme, Otel otomasyonu ile grup ve acenta uygulamalarını gerçekleştirebilme.
5   Otel otomasyonu ile gerek duyulan tüm rapor ve belgeleri oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ön büro Hizmetleri, Vücut Bakımında Dikkat Edilecek Hususlar, Üniforma Kontrolünde Dikkat Edilecek Hususlar, Çalışma Çizelgesi ve Dağılımı Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar
2 Ön büro Departmanında Konukları Karşılayarak Bagajlarını Taşıma ve Araçlarını Park Etme, Ön büro Departmanında Kullanılan Donanımlar ve Formlar
3 Ön büro Departmanı ile Kat Hizmetleri Departmanı Arasındaki İlişki, Ön büro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı Arasındaki İlişkiler
4 Ön büro Departmanı ile Mali ve İdari İşler Departmanı Arasındaki İlişki, Ön büro Departmanı ile Teknik Servis Departmanı Arasındaki İlişki
5 Ön büro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki İlişki
6 Ön büro diğer Departmanlar Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Otel Otomasyonunun Temel Özellikleri, Menüler, Rezervasyon Menüsü ve İşlemleri
10 Profil İşlemleri, Birey, Grup ve Acenta Rezervasyonları, CI/CO İşlemleri
11 Oda İle İlgili İşlemler, Kasa Menüsü ve İşlemleri
12 Folyo İşlemleri
13 Hesap İşlemleri, Düzeltme İşlemleri
14 Otomasyon Sistemi Üzerinde Fiyatların Düzenlenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Konaklama İşletmelerinde Ön büro Yönetimi, Burhan ŞENER, Detay Yayınevi, Ankara, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51