DERS ADI

: DIŞ POLİTİKA VE DİPLOMASİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IMT 3107 DIŞ POLİTİKA VE DİPLOMASİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Mütercim - Tercümanlık (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR NAFİZE SİBEL GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Mütercim - Tercümanlık (İngilizce)

Dersin Amacı

Türk Dış politikası hakkında genel fikir sahibi olup diplomatik süreçleri kavramsal, kuramsal ve tarihsel boyutlarıyla ortaya koymaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası ilişkilerde kurumsallaşma sürecinin tarihsel arkaplanını ana hatlarıyla anlatabilmek.
2   Diplomasi kavramını ve türlerini tarihsel süreçle ilişkilendirerek tanımlayabilmek ve açıklayabilmek.
3   Diplomatik yazışma türlerini tanıyabilmek ve sınıflandırabilmek.
4   Türkiye'nin komşularıyla ilişkilerini tarihsel süreçte ve günümüzde incelemek
5   Dış politikanın işleyiş biçimlerini birbirleriyle ilişkilendirebilmek.
6   Dış politika ve diplomasiye ilişkin İngilizce terminolojiyi Türkçe karşılıklarıyla birlikte tanımlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Kavramsal Arka plan
2 Tarihsel Arka plan
3 Diplomatik İletişim ve Yazışmalar
4 Diplomatik Metinler-Sözleşmeler-Anlaşmalar
5 Çok Uluslu Diplomasi ve Hükümetlerarası Kurumlar/ Sivil Uluslararası Kurumlar
6 BM: Tarihsel arka planı,yapısı, organları ve ilgili kurumlar
7 Türkiye'nin diğer önemli uluslararası kuruluşlara üyelikleri
8 Ara Sınav
9 Türk Dış Politika tarihi: Cumhuriyetin ilk yılları
10 Türk Dış Politika tarihi: İki Dünya Savaşı arası dönem
11 Türk Dış Politika tarihi: 1950'ler
12 Türk Dış Politika tarihi:Darbeler dönemi
13 Türk Dış Politika tarihi: 1980 sonrası
14 Günümüz dış politikası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ruth A. Roland. 1999. Interpreters as Diplomats: A Diplomatic History of the Role of Interpreters inWorld Politics, Ottawa, University of Ottawa Pres
2. Kissinger, Henry.1994. Diplomacy. Simon & Schuster Adult Publishing Group
3. Michael Graham Fry, Richard Langhorne, Erik Goldstein. 2004. Guide to International Relations and Diplomacy. Continuum

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Grup ödevi ve sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 +OD * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Sınavlar
Ara Sınav (% 40)
Final Sınavı (% 40)
2. Ev Ödevleri ve Katılım

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az % 70 ine aktif katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.34
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.645