Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT BEKİR ZAKİR ÇOBAN |
Dersi Alan Birimler |
Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Kişisel inanç ve eğilimler bir yana, din toplumsal açıdan önemli bir olgudur. Dolayısıyla toplumsal her konu veya sorunla şöyle ya da böyle ilgilidir. Kadın sorunları ve toplumsal cinsiyet konuları da dini inançlar göz önüne alınmadan tam olarak değerlendirilemeyecektir. Bu dersin amacı sadece İslamiyette değil tarihten günümüze dini geleneklerde cinsiyetin ne şekilde algılandığını; kutsal metinler, gelenek ve hukuki normlar açısından dinlerde cinsiyet farklılığına bakış açılarını incelemek; bir takım ayrımların dinlerin özünden mi yoksa gelenekten ve kültürden mi kaynaklandığını ortaya koymak; cinsiyet ayrımcılığına karşı dini geleneklerin katkı sunabilme imkanını değerlendirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- L. Joy Peach, Woman in World Religions, 2001. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konu anlatımı, araştırma, soru- cevap ve ödev |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin ödev sınavlar yoluyla ders ve program çıktıklarına ne ölçüde ulaştıkları belirlenir. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
bekir.coban@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 13:00 15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|