DERS ADI

: KADIN EDEBİYATI İNCELEMELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 7005 KADIN EDEBİYATI İNCELEMELERİ ZORUNLU 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Yazıda kadın ve kadının yazar olarak edebiyat tarihi içinde izlediği gelişimi Batı ve Türk romanı üzerinden incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal algıda kadın kimliğini oluşturan kültürel tanımların edebi ortamda izlediği yapılanma sürecini ve aldığı yeni biçimleri incelemek
2   Toplumsal cinsiyet politikalarının edebiyattaki yansımalarını dil ve yazının kadın varoluşuna getirdiği katkılar çerçevesinde anlamlandırmak
3   Kültürel hafızada kadının rolünü ve taşıdığı ideolojik etiketleri anlamaya yönelik metin ve söylem analizi yapmak
4   Yazınsal gelenek içerisinde tematik ve sembolik oluşumların kadın varlığı açısından eleştirel okumalarını yapmak
5   Yazınsal ortamda kadın sesinin özel dokusunu ve farklılığını, belli felsefi düşünce modelleri içerisinde yorumlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtım
2 Geniş Geniş Bir Deniz, Jean Rhys, 1966
3 Sevgili Arsız Ölüm, Latife Tekin, 1983
4 Acı Çikolata, Laura Esquivel, 1989
5 Hayat Bir Kervansaray, Emine Sevgi Özdamar, 1990
6 Kara Su, Joyce Carol Oates, 1992
7 Kabuk Adam, Aslı Erdoğan, 1994
8 Mahrem, Elif Şafak, 1999
9 Yere Düşen Dualar, Sema Kaygusuz, 2006
10 Biz Kimden Kaçıyorduk Anne, Perihan Mağden, 2007
11 Çoluk Çocuk, Patti Smith, 2010
12 Tavan Arasındaki Buda, Julie Otsuka, 2011

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Geniş Geniş Bir Deniz, Jean Rhys, 1966
Sevgili Arsız Ölüm, Latife Tekin, 1983
Acı Çikolata, Laura Esquivel, 1989
Hayat Bir Kervansaray, Emine Sevgi Özdamar, 1990
Kara Su, Joyce Carol Oates, 1992
Mahrem, Elif Şafak, 1999
Yere Düşen Dualar, Sema Kaygusuz, 2006
Biz Kimden Kaçıyorduk Anne, Perihan Mağden, 2007
Kabuk Adam, Aslı Erdoğan, 2008
Çoluk Çocuk, Patti Smith, 2010
Tavan Arasındaki Buda, Julie Otsuka, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sorular, önerilen tartışma konusuna göre öğrencinin toplumsal, kültürel ve ideolojik yorumundaki tutarlılığı ölçmeye, analitik ve eleştirel bakış açısını geliştirmeye yöneliktir.
2. Sorular, durum çözümlemeye dayalı olduğu için çoklu yanıtlar içermektedir.
3. Sorular edebiyat tarihi, kuramı ve felsefesini birlikte ele almaya ve değerlendirmeye dayanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Öğrencinin düşünsel yeteneklerini ölçmeye ve daha kapsamlı yanıtlar vermeye yönelik olması bakımından sınavlar kitap ve ders notu açık olarak yapılır.
3. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.
4. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Ödev Hazırlama 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize 1 3 3
Final 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.144
ÖK.24344
ÖK.354454
ÖK.44344
ÖK.54