DERS ADI

: PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 3022 PAZARLAMA İLETİŞİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OSMAN AVŞAR KURGUN

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Pazarlama iletişimi unsurlarının bütünleşik bir bakış açısıyla ele alınarak müşteriler ve diğer paydaşlar ile başarılı ilişkiler geliştirilmesine yönelik olarak planlama, geliştirme ve yürütme süreçlerinin, bu süreçleri etkileyen faktörlerin ve çevresel koşulların anlaşılmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama iletişimi kavramını tüm boyutları ile kavrayabilme
2   Pazarlama iletişiminin gelişme sürecini ve işletmelerde pazarlama iletişimi faaliyetlerinin uygulama aşamalarını anlayarak bu faaliyetlerin planlanması, geliştirilmesi ve uygulanması konularında fikirler öne sürebilme
3   Pazarlama iletişimi alanındaki gelişmeleri analiz ederek modern pazarlamanın müşteri ilişkilerine yaklaşımını yorumlayabilme
4   Bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin pazarlama iletişimine getirdiği yenilikleri değerlendirebilme, bu alandaki gelişmeleri izleyebilecek bilgi altyapısına sahip olma
5   İletişim karması bileşenlerini farklı boyutları ile analiz edebilme, bu alanda yenilikçi fikirler üretebilme ve işletmelerin pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama İletişimi Tanımı ve Özellikleri
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
3 Tutundurma Karması Uygulamaları- Reklam
4 Tutundurma Karması Uygulamaları- Halkla ilişkiler ve duyurum
5 Tutundurma Karması Uygulamaları- Kişisel Satış
6 Tutundurma Karması Uygulamaları- Satış Tutundurma
7 Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Yarıyıl İçi Sınavı
10 Diğer Pazarlama İletişimi Unsurları- Doğrudan Pazarlama ve İnternette Pazarlama
11 Diğer Pazarlama İletişimi Unsurları- Sponsorluk ve Marka Yönetimi
12 Diğer Pazarlama İletişimi Unsurları- Amaca Yönelik Pazarlama, Ticari fuarlar ve Sergiler
13 Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu
14 Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Örgütlenmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel kaynak: Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve örnek olay çözümlemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3
ÖK.45
ÖK.55