DERS ADI

: KÜLTÜREL VE DOĞAL MİRAS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 2019 KÜLTÜREL VE DOĞAL MİRAS SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ İLKAY TAŞ GÜRSOY

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Ders, toplumsal ve kültürel ilişkilerin karmaşık yapısını ortaya koyarak, çevre, kültür ve turizm arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Dersin sonunda, öğrencilerin, doğal ve kültürel mirasla ilgili başlıca tanımları yapabilmeleri, doğal ve kültürel miras amacıyla seyahat eden turistlerin motivasyonlarını açıklayabilmeleri , kültür mirasına dayalı turizm kalkınma modelleri hakkında analiz yapabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal miras ve kültürel miras kavramlarını tanımlayabilme
2   Turizm ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz edebilme
3   Kültürel miras amaçlı seyahat eden turistlerin motivasyonlarını açıklayabilme
4   Dünya somut kültür mirası ve somut olmayan kültür mirası hakkında bilgi sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğal ve Kültürel Miras: Kavramsal Çerçeve
2 Doğal ve Kültürel mirasın ve turizm
3 Kültürel miras ve özgünlük
4 Kültürel miras turizmi: Talep boyutu
5 UNESCO kültürel miras listesi (Somut Kültürel Miras)
6 UNESCO kültürel miras listesi (Somut Olmayan Kültürel Miras)
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Kültürel destinasyonların yönetimi
10 Kültürel miras turizmi ve sürdürülebilirlik
11 Dijital trendlerin kültürel miras turizmine etkisi
12 Kentsel yapılar (Örnek olay tartışmaları)
13 Müze, sanat galerileri (Örnek olay tartışmaları)
14 Festivaller (Örnek olay tartışmaları)
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

UNESCO World Heritage Center: http://whc.unesco.org/

Avrupa Birliği, Links between Natural and Cultural heritage, http://ec.europa.eu/environment/nature/natura2000/management/links_natural_cultural_heritage_en.htm

David Lowenthal (2005) Natural and cultural heritage, International Journal of
Heritage Studies, 11:1, 81-92.

UNITAR Series: http://www.unitar.org/hiroshima/management-and-conservation-of-world-heritage-sites UNITAR Series

Reisinger, Y., & Turner, L. (2003). Cross-Cultural Behavior in Tourism: Concepts and Analysis. Oxford, U.K.: Butterworth Heinemann.

Sigala, M., & Leslie, D. (2005). International Cultural Tourism Management: Implications and Cases. Oxford, U.K.: Butterworth Heinemann.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı. Bireysel ve Grup Ödev sunumu. Örnek olay çözümlemeleri.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevlerin zamanında sunumu
Ödevlerin hazırlanmasında ve sunumunda gösterilen özen
Derste konuyla ilgili tartışmalara akademik katkı sunarak katılabilme
Sınavlardaki akademik başarı

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkay.tas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 10.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sınıf içi uygulamalar 24 1 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.45