DERS ADI

: DESTİNASYON YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 4018 DESTİNASYON YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OSMAN AVŞAR KURGUN

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Ders, destinasyon yönetimi ve pazarlaması konusunda sunulacak temel bilgileri takiben, uluslararası turizm pazarından örnek ve uygulamalı çalışmalarla destinasyonlarda paydaş yönetimi, stratejik planlama, destinasyon yönetim ve pazarlama kuruluşları ve destinasyon yönetiminde işbirlikleri gibi konuların ele alınmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Destinasyon paket ürün bileşenlerini sınıflandırarak destinasyon sistemi içerisindeki ilişkilerini irdeleyebilecek ve ilişkilendirebilecek;
2   Destinasyon yönetimi ve pazarlamasının kapsamını ve çerçevesini tanımlayarak turizm ve diğer sektörlerdeki benzer uygulamalar arasındaki farklılıkları tespit ederek uygulamadaki sorunlara yönelik stratejik çözüm önerileri geliştirebilecek;
3   Destinasyonlarda kaynak analizi yaparak, turizm planlaması sırasında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerilerinde bulunabilecek;
4   Mevcut turizm pazarlama stratejilerini değerlendirerek turistik destinasyonlar için pazarlama stratejik planları hazırlayabilecek
5   Turistik destinasyonlarda ziyaretçi özelliklerini inceleyerek, ziyaretçi istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun pazarlama stratejileri belirleyebilecek ve rekabet stratejileri geliştirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turistik Ürün Paketi: Destinasyon
2 Destinasyon Yönetimi Kuruluşları ve Diğer İlgili Aktörler
3 Turistik Destinasyonlarda Kaynak Analizi
4 Turistik Destinasyonlarda Stratejik Planlama Yönetimi
5 Turistik Destinasyon Müşterileri: Ziyaretçiler
6 Turistik Destinasyonlarda Pazarlanma Yönetimi
7 Yarıyıl içi sınavı
8 Yarıyıl içi sınavı
9 Destinasyon Pazarlamanın Unsurları
10 Destinasyonun Bölge Dışı Pazarlanması
11 Planlama-İşbirliği ve İletişim
12 Destinasyonun Bölge İçi Pazarlanması
13 Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyona Bağlılık, Memnuniyet
14 Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyon Kalitesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Destination Marketing Organisations by S.Pike, 2004, Elsevier, Oxford.
Managing Destination Marketing Organizations by R.C. Ford and W.C. Peeper, 2008, ForPer Publications, Orlando

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55